mandag 27. juli 2009

Sagelvvann camping


Weeeeeee ..... Da var det helg igjen !!!!
Må bare innrømme at den er kjærkommen etter første uke på jobb etter sommerferien.
Siden Tor Håkon og Per Kristian var på camping i lag med tante var det dags for å dra nordover og hente guttene hjem igjen. Var jo på tide å se hvordan gjengen har det der oppe på campingen uansett.
Så ved endt arbeidsdag var det bare å pakke utsyr og Ole Martin i bilen og sette kursen nordover. I halv 9 tiden på kvelden var vi fremme i et styrtende regn. Nesten så jeg ikke ønsket å gå ut av bilen. Ikke var det no særlig å bli møtt med " bare kjør hjem igjen" heller hehe.
Var min kjære søster som nettopp hadde proglamert at "se nå setter regnet virkelig inn bare vent snart er Siv her"... Og selvsagt passet det så godt at jeg kom kjørende ned akkurat da.
Ble nu en koselig kveld i lag med søster og Hanne (nabovogna) i spikerteltet likevell, før øyan ble så tunge at senga ropte høgt.
Har av en eller merkelig grunn utvikla meg fra et typisk B menneske som kan sitte oppe til morra kvisten til noe som verken er A eller B. Dvs tidlig i seng og ikke no glad for å måtte stå opp tidlig ....
Vel lørdagen var det ikke no vanskelig å komme seg opp.
Hadde avtalt med Lena at jeg skulle ta turen opp til Tromsø og hilse på.
Var skikkelig koselig å komme på sykehuset og treffe Lena igjen.. Hun bor bare så alt for langt unna, og enda lengre blir det jo når hun må være i Tromsø i flere mnd. Fikk se masse bilder av lille Johannes som har forandret seg masse siden det første bildet jeg fikk. Han er blitt en stor gutt på hele 2150 g nå !!! Siden jeg først var der med bil fant vi ut at vi skulle ta turen inn til Tromsø og spise der... Har funnet ut at tunnelen er god å ha for oss som ikke er lommekjent, og parkeringen der inne er jo veldig flott. Som tenkt som gjort ... Men vel ..... stor og lang bil og en sjåfør som ikke var flink nok å holde øyne i speilan ble en dårlig kombinasjon.... Inngangen til sonen ble rett og slett for smal og stakkars sia på bilen heller oppripet :s Jacob var elskverdig nok å ta resten av parkeringa og kjøringa tilbake når vi hadde vært rundt om å spist + titta i butikka. For må innrømme at denne tøtta var heller sjelven :s
Trur neste gang jeg skal til Tromsø kommer jeg klokelig til å holde meg unna sonene på parkeringen i tunellen ......
Været var nydelig og tempraturen langt fra hva vi er vandt med her nord.
Så nøyt det så godt vi kunne, men dagen gikk fort og middagen sto og venta på Sagelvvann så måtte komme meg tilbake.
Middagen nøyt vi ute. (Kan jo ikke annet når vi for en gangs skyld har mulighet)
Og være så nært et vann ... Ja da måtte jo bare badeklærn på og tempraturen sjekkes !!!
Var deilig å kunne svømme litt rundt, og tempraturen var faktisk ganske så bra ...
Etterhvert som kvelden skred på kom selvsagt mygg og knott frem og tvang oss inn i forteltet.
Så mens ungene tok turen ut på vannet for å prøve fiskelykken i lag med Trond, satt søster og jeg og koste oss og skravlet som bare vi damer kan. Hadde jo ikke vært forutseende nok til å ta med meg håndarbeid eller lignende men fant da et kryssordblad som var masse ugjort i :)

Da fiskerne kom inn igjen hadde Per Kristian fått en flott ørret.
Og dermed ble søndagsmiddagen endret. For når det først var kommet fisk måtte vi jo ha det til middag. En liten ørret er jo i minste laget for 8 personer men, Trond og Hanne hadde flere liggende i fryseren.
Søndagen kom og tempraturene bare steg og steg.. 28 C i skyggen har jeg hørt. Var skikkelig deilig. Ble mye bading for oss allesammen. Og med tempratur i vannet på 20 C er det jo ingen sak og plaske rundt om i vannet :) Ellers koste vi oss i solveggen på vogna i lag med Hanne.... Hehe trur søster syntes jeg var ei masa til tider ... Er ikke den som synes det å skulle sitte i ro og ikke gjøre på noe som helst er tingen... Men ble da til noen ekstra bade turer i allefall, selv om ingen av dem ville ut med båten, spille ball eller badminton :p
Avsluttet oppholdet vårt på Sagelvvann med en nydelig middag med ørret og røy, grillspyd med grønnsaker, eple og bacon og den nydelige rømmesausen ... YUMMY !!!!!
Men så var det tid for å vende nesen hjemover igjen
Tusen takk for et deilig opphold Beate og Daniel !!!
Dere er savnet av oss alle her nede !!!

1 kommentar:

  1. Heisann! Vil bare si at det ligger en award til deg i bloggen min:)

    SvarSlett