tirsdag 4. august 2009

Min sin handyman


Er kjekt med en handyman som ektemann
Ja hadde tenkt å si i huset, men siden han er ukependler og er mye borte pga jobb ble det litt feil ...
For er det ikke typisk.
Vi kom hjem fra ferie, hadde et lass med klær som trengtes og vaskes. Hiver inn første maskin og vaskeromsgulvet ender opp oversvømt. .... Trasige greier, finner fort ut at det nok er pakningen i døra som er klar for ei utskiftning. Må jo innrømme at den har gjort sin plikt og vel som det. Maskinen har kommet opp i den fine alder av 12 år. Uansett kles mengden er jo ikke blitt no særlig mindre, og nå er i tillegg det meste vått. .... Heldigvis har jeg gode venner så jeg har fått vasket opp alt som var vått... Men i ei husholding som vår går det mange maskiner i løpet av ei uke.. Og kan da ikke springe til vennene hele tiden heller.
Ny pakning fikk jeg for ei god stund siden, og har klart å få den gamle ut, med god hjelp av søster da hun var på besøk... .Men der stoppet og det hele, for her var det en del skruing på maskinen som måtte til ... Og der er nok ikke mine ferdigheter ....
Så godt var det å få min kjære hjem helga som var.
Godt er det jo uansett å få han hjem når han har vært borte i over 3 uker.
Men denne gangen ble det litt ekstra for Tom er virkelig en handyman.
Det som for meg så ut som et mareritt ordnet han på et par timer.
Han er virkelig flink den mannen min :)
Det var sjønt å kunne sette på første maskin med klær !!!!
Men Tom fikk flere oppgaver da han kom...
For på tur hjem fra ferien var vi innom Ikea i Trondheim.
Ohhhh der var det mye fint skal jeg love !!
Falt virkelig for et hjørneskap til pc. For vi bor i et lite hus, og det ser lett rotete ut rundt pc området. (Dataen min sin står nemlig i stua). Her har vi alt av papirer som skal taes vare på, privat regnskap, regnskapene til lag og foreninger som en er kasserer for osv ... Tenk å kunne puttet alt inn i et skap som kan lukkes igjen når pc ikke blir brukt !!!!
Men med en heller slunken ferie kasse ble det bare til at vi drømte om det flotte skapet vi så,
etter en del tid med vandring rundt var det tid å betale... Måtte jo kikke innom tilbudstorget før vi vendte nesen hjem over og gjett hva de hadde der .... Nesten samme skapet som vi hadde satt på ønskelista bare i en annen farge og en helt annen pris.... Var jo ikke mer å tenke på. Skapet ble med oss hjem det.. Og nå i helga endelig fikk Tom satt det opp for meg. Vet dette er en ting jeg veldig godt kunne gjort selv, men har man en handyman som ektemann ja da blir det gjerne til at det er han som skal gjøre det og :)
No blir det fint i pc kroken min !! (Vårt er i lysere farger enn disse to og i heltre som det første bildet)

2 kommentarer:

  1. Liebe Siv
    Det var ganske en begivenhetsrik helg for deg.
    Å, du stakkars washerwoman, og hvor heldig at menn der.
    Praise i ikke for mye, ellers må du låne ham ennå.
    Jeg har også en hobbyist oppfinnere og hjemme.
    Siden jeg skrive en historie snart, fordi du vil le. 
    Das war ja ein Ereignisreiches Wochenende für dich.
    Oh, du arme Wäscherin und welch Glück, dass es die Männer gibt.
    Lobe in nicht zu sehr, sonst musst du Ihn noch ausleihen.
    Ich habe auch einen Tüftler und Bastler zu hause.
    Da schreibe ich bald eine Geschichte, da wirst du lachen. 

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt skap:) Og med fiksing av vaskemaskin. Godt man har gode venner,har jeg sagt mange ganger! Og en handymann er kjekt å ha,jeg har også en,og han er også ukependler...Men god å ha,flink også:)Ha ei fortsatt fin uke:)

    SvarSlett