fredag 28. august 2009

Varden



Vi har vært heldig og har hatt et nydelig vær her nord ei god stund nå
Må innrømme at skole start for guttene, jobb og annen hverdagsliv har gjort meg heller slapp og lat en periode ..
Merkelig det der.
Kan sitte på kontoret i løpet av arbeidsdagen og drømme meg til fjells,
men vel hjemme etter endt arbeidsdag, middag og annet som alltid skal gjøre, er gjerne energien totalt forsvunnet og tanken på hvor deilig det egentlig er å komme seg ut på tur helt borte.
Men onsdagen fant jeg ut at nå var det virkelig på tide å ta seg litt sammen og gjøre no mer enn å halvsove i sofaen før senga roper så høyt at det er på tide å ta til fornuft.
Fikk mat i gutta og tok på turskoene før jeg i det hele tatt fikk mulighet til å tenke på no annet som burde gjøres.
Er blitt lite av 10 på topp toppene denne dama har besteget, så fant ut at Tiril og jeg fikk ta en av disse.
Varden er en fin topp og ta en ettermiddag/kveldstur på
Med andre ord ikke så lang at en bruker veldig mye tid på det
Er en liten stigning som kan være litt bratt, men er en lett tur uansett
Vi tok det heller rolig oppover bakkene
Merker av og til godt at Tiril er begynt å bli en gammel dame
Hun blir fort sliten, iallefall når det går kun oppover
Det bugnet med blåbær og tyttebær, så planen var å stoppe opp og plukke litt på tur ned
Vel oppe satt vi oss og delte en fersken Tiril og jeg, mens vi så på at tåka eller et lavt skydekke kom sigende inn over Borkenes ...
Med tanken på at det kanskje var tåka som kom veltene tok vi like så godt å gikk rett tilbake til bilen ...
Ville ikke bli no særlig å skulle måtte gå i den på nedoverturen :s

2 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Når sommerferien er over og hverdagsrutinene begynner å feste seg igjen mister jeg all motivasjon og lyst til å gå i marka. Særlig når det sammenfaller med det været vi har hatt her de siste ukene. Og jeg som har vært så flink denne våren og sommeren, (mye takket være flott vær, selvfølgelig) og nå er jeg like pill råtten som jeg var i fjor vinter. Og det gjør det ikke akkurat lettere at man kommer hjem trøtt og sliten og sulten etter en lang arbeidsdag. Syns du var kjempeflink som klarte å tvinge deg selv ut, for det er jo utrolig deilig etterpå!

    SvarSlett
  2. Det ble med den ene gangen jeg klarte det da ...
    Er tilbake til at det alltid er no annet som går fremfor.. For ikke å snakke om hvor myk og god sofaen er etter en lang dag på kontoret :p

    SvarSlett