fredag 9. oktober 2009

Det snør det snør.....

Bildet er lånt for øyeblikket... Kommer etterhvert eget bilde tatt tidligere i dag

Ohhhh weeeee
Ja kan ikke si annet enn at jeg kjenner denne barnslige fryden når jeg ser alt det hvite dale sakte ned fra himmelen!!!!
Trærne som utrulig nok enda står fulle av røde og gule blader har blitt tegnet hvite..
Det er som en fred senker seg over landskapet og alt blir positivt ..
Da minste mann kom tidlig i morrest kom inn på soverommet og spurte "Mamma har du sett ut" Ja da kunne en ane hva som var i gjære. Og sannelig var alt dekket av snø rundt huset.
Ikke hadde han tid å spiste og ikke hadde han tid å lage skole mat "Mamma kan ikke du gjøre det før meg ..." På med vinterklærne, frem med bortgjemt vinterleker og ut å leke .. Lenge før klokka var halv 8 :) Samtidig bekymre han seg veldig akkurat no for at pengeboka enda kanskje er for tom til å kjøpe årskort i slalåm bakken ... Guttene sparer nemlig selv til det i år .. Trur nok det kommer til å gå godt.. Er nok enda en mnd igjen før vi har nok snø til at den åpner :)
Har jo sjønt at ikke alle har samme gleden over det som nå skjer utenfor dørra som jeg og ungene har ...
Hører ofte på jobb ... " uff se kor han snør utanfør", "uff før et sørpeføre vi kommer tel å få no", og ikke minst "e alt før tidli* me all dennan snøen"
Må innrømme at nok ikke jeg heller er så glad i å kjøre på glatte eller sporete veier. Men det er fort glemt når landskapet jeg kjøre gjennom er som et julemotiv..
Gleder meg til det blir mørkt i kveld..
Da skal Tiril og jeg ta oss en tur med hodelykt og gode klær på, ut i marka og bare nyte starten på den årstia vi er på tur inn i .... Kanskje er vi heldige og får nordlyse dansende med oss på tur !!!
Ohhh vinteren er no en hærlig årstid !!!!

6 kommentarer:

  1. Da habt ihr schon Schnee, das ist ja prachtvoll.

    Wir packen die Koffer, weil wir verreisen. Dort werden wir noch einmal im Meer
    baden. Der Herbst ist für mein Kind nicht so schön. Er hat Neurodermitis und das
    Wetter am Meer wird im richtig gut tun.

    Bis bald
    und viel Spaß

    SvarSlett
  2. Enig!
    Julianne va like entusiastisk. "Ska vi ta sparken tel barnehagen." det va kommet en halv cm...

    SvarSlett
  3. Herlig med hvit, fin snø! Gleder meg til å spenne skia på beina og suse avgårde! Men nå er det visst meldt regn... :o(

    SvarSlett
  4. Ja das erste Schnee is sehr herrlich :)

    Ich hoffen das reisen hilfe dein Kind Oppi !!!

    SvarSlett
  5. Hi hi
    Sjønner godt hun er entusiaistisk :p
    Guttene klarte faktisk å skrape sammen en liten snowboard bakke med hopp på den lille snøen som var før den regna bort :)
    Gøy å se den gleden de viser over noe så enkelt som snø :)

    SvarSlett
  6. Gleder meg og til snøen kommer tilbake ...
    Blir så mye mer fredelig synes meg med denne hvite snøen over alt :)
    Og både langrennskia og slalåmskia står så fint ned i kjelleren og lokker ..

    SvarSlett