onsdag 21. oktober 2009

Ei lue på et hue :)


Tor Håkon har gått ei stund og ønsket at jeg skulle strikke ei lue til han.
Hadde ingen spesielle krav til lua så jeg fikk egentlig frie tøyler.
Er jo en enkel ting å lage men har blitt utsatt pga av alt annet en bare må få ferdig ^^
I helga da vi var i Lofoten hadde jeg så glemt å ta med oppskrifta på genseren som er på pinnene for øyeblikket, da var det bare å finne no annet å bruke det garnet som lå i veska til.
Dermed starta jeg opp med lua
Oppskrifta fant jeg på Ravelry, og den var bare kjempe enkel.
Jeg la opp 64 masker på pinner 3.5 (i oppskrifta var det 44 på pinner 5)
så var det bare å strikke 4 rett og 4 vrang til det ble passe lengde til å gå rundt hodet.
I oppskrifta skulle det så tas på masser til toppen og lage en flat topp. Tor Håkon var ikke no begestra før det så jeg tok heller og delte toppen i 4 spisser. Sydde i hopen midten og så ut i tuppene...
Utrulig enkel med andre ord og så god som den ble å ha på.
Så synd Tor Håkon likte den så godt som han gjør, vist ikke hadde jeg tatt denne selv :p

9 kommentarer:

  1. Så flott lue!! Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  2. Liebe Grüße aus der Türkei.
    Oppi

    SvarSlett
  3. Så flott lue da, jeg leter jo støtt etter den perfekte luen, men Guttungen min har hittil ikke villet ha noen av luene jeg har strikket...

    SvarSlett
  4. Tusen takk både Torunn og Anita :)
    Var veldig spent på om Tor Håkon ville like denne lua.. Spørs om minste mann er like lett å glede når hans lue er ferdig :)

    SvarSlett
  5. Ahhhh der Türkei ..
    Hoffen ihr habt eine schöne zeit dahin !!!

    SvarSlett
  6. Superfin lue! Skjønner godt den falt i smak.

    SvarSlett
  7. Ja gøy at noe så pass enkelt kan bli så bra :)

    SvarSlett
  8. Den lua var knall,hvilket mønster baserte du denne på? Guttongen min har ønsket lue hos meg ;)

    SvarSlett