torsdag 1. oktober 2009

Litt hverdagsslarv ...

Dagene har rast avgårde, og nå plutselig er vi alt kommet til Oktober..
Vinterdekkene kom på bilen for et par dager siden og ulltøy, votter og lue er funnet frem..
At vinteren er på anmars er bare å godta !!Veldig mange blir deprimert på denne tiden.
Mørket her nord, kulden og veldig ofte dårlig vær har kanskje mye av skylda..
Sola skal jo være en stor kilde til energi hos oss menesker har jeg lest en eller annen plass.
Er jo egentlig litt merkelig hvordan mange dager med grått og trist vær har innvirkning på oss.
Hører på venner og kjente at mange sliter fælt akkurat nå, tankene blir mer negative, energien forsvinner og en graver seg lett lengre og lengre ned...
Selv har jeg og merket at energien har vært en heller manglevare til tider..
Med full timeplan mesteparten av uken er dette ikke en velkommen ting.
Er utrulig tungt å skulle jobbe og gjøre alle de tingene som bør gjøres i løpet av en dag, når det en allerhelst ønsker er å finne seg ei myk seng og varme dyner og bare sove bort timene.
Ikke hjelper det stor når ryggen og hoftene bestemmer seg for å begynne å krangle igjen i samme periode... Da forsvinner humøret og som dugg for sola.. (Må innrømme at jeg ikke er no glad i å ta smertestillende, så venter i det lengste og litt til O.o)
Takk og pris da for dagene med orientalsk dans, salsa og swing.. (for ut i marka i piss regn har ikke fristet akkurat)
Dans setter meg virkelig fri som det står på bildet over. En time eller fler på dansegulvet og energien er på topp igjen (og smerter er glemt for ei stakka stund)..
Ikke er det dumt heller at det hjelper godt på å få kiloene til å dette av..
Vel dette av er kanskje ikke rette utrykket, har sannelig tatt sin tid å kommet ned der jeg er nå.. For etter en liten tur på vekta i sommer fant ut at nå var det sannelig på tide å gjøre noe.. Så en liten endring av matrutiner og en mer årvåkenhet på hva jeg faktisk putter i munnen + dans og turer, og ting har endelig begynt å skje..
Siden Juli har jeg klart å gå ned 6 kg men har enda 6 jeg ønsker å gå ned.. Så kanskje jeg klarer det før jul ??
Må bare innrømme at jeg synes det er kjempe skøy at guttene og er blitt bitt av dansebasillen de med.. Et swingkurs i vinter på Harstad swingklubb og dermed var det gjort.. Er stolt som en hane når jeg ser de utpå gulvet.. For dans er jo GØY og alle kan, bare de prøver !! For å ikke snakke om det gode miljøet som er !!
I går dro jeg og minste mann avgårde for sesongens siste seriekamp... Var forberedt på at dette nok og var siste kamp totalt i allefall for ei god stund.. Han har nemlig gitt klar beskjed om at fotball det var ikke no gøy og han ville slutte når sesongen var ferdig. Så i bilen til bortekampen spurte jeg han hva han skulle gjøre nå som han har bestemt seg for å slutte ..
Og måtte dra litt på smilebåndet da han vesle voksen svarte "Vet du .. Æ trur det egentlig e domt å slutte no, æ har jo alt æ træng før å spell fotball, leggisa, fotballsko, drakt... Men bare så du veit det du må nok slit me mæ av og te før å få mæ på træning!!"

3 kommentarer:

  1. Jeg er ikke sikker på om jeg har forstått alt riktig. Men det faktum at du har tatt,
    6kg, that's right? For meg ville det også være greit å veie litt mindre, ville jeg trekke så mange vakre ting å gjøre.

    LG din Oppi

    Vakre dikt
    Bloggen din ser veldig bra i den nye kjolen!

    Ich liebe Tanzen!

    SvarSlett
  2. Ja Oppi das sind richtig.. Ich haben 6kg verlieren aber wünchen noch 6 kg zu verlieren :)

    Ich auch liebe Tanzen

    SvarSlett
  3. Wow! Ned 6 kilo? Imponerende! Ja her kunne man nok trengt å ta av litt noen og enhver, men jeg trøster meg med at jeg har funnet "trivselsvekten" min, selv om jeg egentlig trives med litt mindre av den, hi hi...
    Dansing - herlig! Jeg ser på "Skal vi danse" og drømmer meg bort. Skulle jeg gjort noe annerledes, så var det å prioritere dans. Jeg elsker å danse, men det er leeenge mellom hver gang jeg får utfoldet meg. Det blir liksom ikke tid i slaga mellom jobb, unger, fotballtrening og diverse. Herlig kommentar fra sønnen din, forresten!

    SvarSlett