fredag 16. oktober 2009

Ukene raser så fort av sted .....

Ukene raser så fort av sted
føler ikke klarer å henge helt med
Gjøremål har jeg neppe mer enn andre
likevel holder jeg hode’ bare så vidt over vanne’
Hvor var det jeg valgte den gale sti
som gjorde ting så vanskelig
Livet er langt fra noe dans på roser,
det lærer vi jo alle i ganske så tidlig alder.
Mye av tiden blir tilbrakt på stilken med torner
en utfordring for alle og en hver, ikke bare meg nei
Hvor lenge må jeg i mørket lete
før jeg finner mitt rette sete
Den meningen som gjør at jeg endelig forstår
hvordan dagene både lyse og grå
alle var viktig for å klare oppreist å stå ……
Mitt sitt dikt

4 kommentarer:

  1. Så flott dikt du har skrevet!

    SvarSlett
  2. Prøv å telle sekunder. Da går det saktere.
    Altså, om du legger merke til alle småsteinene på livets landevei, blir det litt mer interessant.

    SvarSlett
  3. Du har så rett så rett ..
    Selv om en noen ganger blir overvelda når ting trøkke i mot. Så kommer en fort over d om en bare vet å sette pris på de enkle tingan :)

    SvarSlett