onsdag 18. november 2009

Julebord på swingklubben

Lørdag 14. November var det duket for Harstad swingklubbs julebord.
Joda er kanskje litt tidlig for julebord, men må være tidlig ute skal en kunne konkurere om medlemmene. Og sannelig lønnet det seg og. Hele 87 personer var meldt på + vi hadde venteliste :)
Denne gangen hadde jeg meldt meg som frivillig til å hjelpe til.
Har jo lagt merke til på de festene vi har vært at det er de samme som går igjen i komiteen.
De er bare kjempe flinke med det de gjør men blir jo litt synd, er fort å brenne seg totalt ut på den måten. Og sannelig var det ikke to andre av mine venninner som tenkte det samme som meg :)
Fredagen møtte vi derfor opp. Hjalp til å sette ut bord og stoler til 90 personer. Fant ut vi ville gjøre no nytt og delte rommet i to slik at vi fikk dansegulvet i midten. Noe jeg syntes var flott. På den måten får alle mulighet til å sitte og se på de som danser. På med duker, glass, fat og bestikk. Gøy å bli vist hvordan ting skal stå i forhold til hverandre for dette er noe jeg ikke kan !!
Var mye småting som skulle ordnes men gikk fort når vi var så mange.



Lørdagen var det en siste tur til byen for noen små innkjøp :s
Var jo ikke noe en egentlig trengte
Men pengene fikk likevel ben å gå på er jeg redd.
Har lenge ønsket meg swingsko, hittill har jeg danset i joggesko og støveletter..
Får jo ikke helt den glien som en gjør med skinsøler slik det er i swingskoene..
Og så var det jo litt igjen av pengene jeg fikk i fødselsdagsgave i oktober. Og vips dama hadde nye sko :))
Skal love jeg gledet meg til kvelden så jeg skulle få bruke dem !!!

Prøvde meg for noen år siden med kort hår ... Da var det 10 år siden sist.
Og ja det viste meg hvorfor det var 10 år siden sist. Hehe likte ikke resultatet i det hele tatt
Men følte at nå var det tid for noe nytt. Så da ble det ny hårfarge
Kolesvart !!!
Yeahy
Vises ikke så veldig godt på bilde hvordan det ble. Men er veldig fornøyd med resultatet. Og det er vel det aller viktigste :)

Ferdig pynta ble en til sist og ordnet seg for å dra nedover.
Må innrømme det bestandig overrasker meg over hvor lang tid det tar å ordne seg når hår, makeup og slikt skal fikses. Er nok en smule tomboy jente. Bruker sjelden eller aldri sminke og er ikke alt for glad i femenine klær..
Uansett Iris og jeg hadde fått oppgaven og lage gløgg og servere når gjestene kom.
Tok litt lengre tid å lage alle de litrene vi trengte enn jeg hadde beregnet.
Men det ble no ferdig og gjestene virket fornøyde, ja enkelte forsynte seg flere ganger til og med. Så trur da vi gjorde noe rett. For første gang på lenge hadde vi bestilt mat, siden kokken vår ikke har vært pigg i det siste. Og Kokkens mat kom med god mat de.
Virket som gjestene var fornøyde med den og, synes i allefall selv det smakte godt.
Over 80 gjester har ikke vært hverdagsmat på festene i det siste, så opprydding og vasking tok lengre tid enn de har vært vandt med tidligere. Men ting gikk fint likevel.
Dansegulvet ble ryddet og folk danset til langt på natt
Ja vi fikk til og med et innblikk i førjulstia til nissefar og nissemor i løpet av kvelden :)
Denne dama danset ikke så mye som hun gjerne skulle ha gjort i løpet av kvelden. Men var ikke komitee arbeidet sin skyld heller ryggen. Var et koselig julebord okke som :)


Søndagen var det dags å rydde opp etter festlighetene.
Ble litt tidligere enn først planlagt, så når jeg fikk kommet meg ned var det ikke mye igjen å gjøre. Trur egentlig jeg gikk mest i veien :p
Fikk sotte og pratet litt og evaluert lørdagens hendelser.
Før jeg dro hjem til familien og ei deilig elgsteik Mmmm
For ikke å snakke om den nydelige deserten Tom tryllet frem
Har vært ei hærlig helg
Og sannelig har jeg ikke begynt å få julestemning :p !!!!

2 kommentarer: