fredag 6. november 2009

Influensatid


Sitter her og drømmer meg bort
er ikke mye som blir gjort
Hodet er tåkete
Kroppen er slapp
Føler meg langt i fra smart
Skulle ha skrevet et nytt referat
fylt i et regnskap og laget litt mat
Bare det
at senga den roper så alt, alt for høgt
trur nok jeg må sove litt nå
Resten får vente
Ja det trur jeg nesten det må

Ja i disse influensatider er det nok mange som har det slik.
Synes at neste over alt jeg er innom snakkes det om svineinfluensa og vaksine.
Skal man ta den eller skal man ikke.
Mange har gode argumenter for og like mange har gode argumenter mot.
Prøver du å få time hos legen for andre ting er det nesten håpløst å komme inn, for legene er nedlesset med arbeid akkurat nå. Mange som trur de er blitt syke og kanskje kan ha den fryktede influensaen. Eller vil prate med akkurat sin lege før de bestemmer seg for hva de skal gjøre.
Har lest en plass at det er utrulig få leger som har valgt å ta vaksinen ..
Og for meg som nok enda ikke er kurert av sprøyteskrekken gir det en god grunn for å bli av dem som ikke springer avgårde å blir stukket.
Er nok mange som vil kalle meg egoistisk for den grunn.
Og ja kan godt hende jeg vil angre når jeg plutselig ligger flat ut
Men jeg har tatt mitt valg.. Jeg kommer ikke til å ta vaksinen ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar