tirsdag 1. desember 2009

Adventstid

Da er skriver vi desember.
Må innrømme at jeg ikke var helt med i morrest da minstemann kl halv 6 kom inn på rommet, slo på lyset og håpefult spurte "Mamma kan jeg åpne kalenderen nå???"..
Er egentlig litt rart med denne tia.
Hvordan det trass at det egentlig er en utrulig stressende mnd blir den tia i allefall jeg ser frem mot hele høsten.
Er jo utrulig flott når adventstaken står med sine 4 lilla lys, stjerna er kommet opp i vinduet og lyser lovende ut. Denne tia gir ro og glede. Alle blir liksom litt snillere enn vanlig. Har alltid god ord selv til de de som oftest ikke snakker med.
Og så er det adventskalenderene da.
Minstemann har fortsatt pakke kalender i år, mens mine to eldste har gitt beskjed om at i år ønsket de flax kalender. Selv har jeg tittet litt rundt på nettet og wow der er mange kalendre å være med på om en har tid og lyst. Og for noen premier ...
Selv har jeg et par jeg er med på og gjerne vil nevne. Vi i villa har siden 24 November hatt en kalender der du kan vinne utrulig mye flott til huset ditt. Den er virkelig værd å ta en titt på om du har eget hus eller ønsker deg et.
Og så er det dropp sin. For deg som er glad i håndarbeid er denne bare hærlig. Hver dag får du ei ny oppskrift.
Men denne tia er så mye mer enn kalendere. Nyt de dagene som er igjen frem til jul !!
Til alle dere
Ha en hærlig adventstid !!!!!

3 kommentarer:

  1. Adventskalendrar är något speciellt, och det gäller nog både stora och små. Det ligger så mycket spänning och förväntan i det att öppna en lucka för varje dag...:-)

    SvarSlett
  2. ja, det er ei deilig tid! Mange forventningar og skinande auge! Men kan du fatta....dei kjem jo tusslande på sokkaleisten før fuglane har opna den eine gluggen, for dei går på kalenderinstinktet! Rart!
    Her er det pakkekalender- og innhaldet er det samme kvart år! (stakkar små!) Nei, dei er heldigvis nøgd! Dei bygger opp ei julekrybbe fram mot jul! Engelen er allerei på plass, og nokre dyr som ventar spent på det vesle barnet!
    Takk for orda på bloggen min og god veke!

    SvarSlett
  3. Ja dette er en herlig tid og spesielt når man har mindre barn;) Vi blir nok snillere med hverandre denne tida og skulle ønske vi kunne være slik hele året, men desverre er det ikke slik! Ha en fin dag;)

    SvarSlett