lørdag 12. desember 2009

Fredag og julebord


Julebord hører adventen til
Denne fredagen var det med jobben på Nordlændingen, puben Helstrøm var innom her i Harstad. Ikke fikk vi smakt på noe av den spennende øl menyen. Julebord betyr at det er det er julemat på menyen ..
Men før en skal på julebord må en jo ordne seg. Og hva kler en på seg når en skal på julebord på en pub ... Vanlig julebord antrekk følte jeg ble en smule for pyntet.. Og jeg er nok som mange andre damer.. Ser i skapet og finner ut ... HJELP har ingenting å ha på :p
Så etter arbeid var det å dra rett ut på butikker for å gjøre no med den saken. Men er ofte i allfall for meg at når jeg leter etter no finner jeg det ikke. Etter å ha gått gjennom butikk etter butikk hadde jeg vel egentlig gitt opp ... Og da fant jeg endelig en bluse jeg falt totalt for .. Så da ble det nytt til julebordet likevel
Mat må jo familien ha så måtte innom matbutikk og før vi vente nesen hjem over..
Vel hjemme var det bare en time til jeg skulle være på Nordlændingen ..
Ohhh dårlig tid ja
Heiv meg i dusjen og var ferdig med alt utenom sminking og enda en halv time igjen ..
Men hvor er sminken ... Joda den ligger så fint i toalettveska som var glemt igjen på hytta ...
Heldigvis er Iris en engel i nøden, så var bare å komme innom så skulle en no få låne ..
Ferdig sminka og klar for fest hele 10 min før middagen var jeg fremme :) Nah hadde da ingen grunn for å stresse :)
Julebordet ble koselig det. God mat (Ribbe, pinnekjøtt og lutefisk) Og stemningen på topp. Etterhvert fikk vi flott Irsk musikk og høre på og.. Ja bare høre for plass til å danse var det ikke... Og det for min del dro ned intrykket en god del. Ikke for det, har da arbeidskollegaer som er veldig flinke å lage stemning.. Vi sang med, vugget i takt, trampet takten osv
Skulle bare ha fått svingt oss litt og, så kanskje vi ikke hadde gått derifra så tidlig, og da på jakt etter en annen uteplass der det faktisk var dansegulv ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar