mandag 28. desember 2009

God Jul

Jula har kommet og lagt sin rolige hånd over oss.
For meg har det blandt annet betydd noen dager uten å være på data, men bare i lag med familie. Det er Kos !!!!
Julaften tilbringer vi tradisjon tro hos min kjære mamma. I år var Evald, mammas venn og i lag med oss.
Koselig !!
Guttene ventet spent på å få opne julegavene, slik det ofte er denne dagen. Og de gledet seg stort når de pakket opp og fant noe de hadde ønsket seg. Tor Håkon mp3 spiller med mye plass til musikk. Per Kristian lego, og Ole Martin utstyr til dataen bare for å nevne noe.
1. juledag bruker mamma og komme ned til oss og spise, og derfor hadde vi kjøpt inn en stor kalkun for anledningen. Desverre måtte hun og Evald kjøre tidlig siden Evald hadde vakt hjemme i Bardu. Så ble mye mat på oss 5 som var igjen. Ikke før det er masse spennende å bruke restene på :)
2. og 3. juledag var vi i Lofoten hos svigers. Kun en av Toms søsken som ikke var hjemme, så ble fult hus og mye liv. Guttene stor trivdes.
2. juledag er det fest på huset på Gimsøya. Var egentlig ikke i Tom og mine tanker da vi dro til Lofoten, men da vi først var der og mesteparten av familien skulle hev vi oss og med.
Mest som en spøk spurte jeg Ole Martin om han ville være med, for på bygdefest får ungdommen være med fra de er konfirmert. Og han tok lurven av mora med og svare "Ja det kan jeg godt...." Ble en koselig kveld, selv om jeg ikke er no særlig glad i å se folk drikke seg av føtterne ... (Er alltid en del som ikke kan styre inntaket..)
Ole Martin hadde det gøy med å sitte og studere folk, og han ble med på dansegulvet i noen omganger swing både meg meg, bestemora og tanta.
Våre to yngste bestemte seg for å bli med besteforeldrene på hytta resten av jula i steden for å dra hjem i lag med foreldrene som måtte på jobb. Er litt rart å ikke ha dem hjemme, men samtidig godt å vite at det koser seg i lag med besteforeldrene i steden for å sitte alene hjemme.
I morrest var det tilbake på jobb, men er med skuldrene senket og roen jula gir en sitter på kontoret å jobber. Og så er det jo godt å tenke på at det bare er noen få dager så er det lang helg igjen :)

Til dere alle
Håper dere har ei hærlig jul !!!!!

5 kommentarer:

  1. Oh, Liebe Siv!
    Ich habe sehr viele Schwierigkeiten deine Texte zur lesen.

    Das mit der Armee verstehe ich gar nicht! ;-(

    Ich wünsche Dir und deinen Lieben einen guten Rutsch ins neue Jahr.
    Oppi

    SvarSlett
  2. Ser ut til at du har hatt en flott julefeiring! Ønsker deg fortsatt en fin romjul! Klem!

    SvarSlett
  3. Hei hei, stikker innom for å ønske en fortsatt god jul!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig kommentar på matbloggen min! Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    Trine ;)

    SvarSlett