søndag 20. desember 2009

Julevask


Skal da være reint til jul
Er nok ikke den fødte husmor, gjør mye heller reint i stall og fjøs, ut og frese snø, skifte dekk på bilen og slike ting før jeg finner frem vaske bøtta og gir tak og vegger en omgang.
Begynte opptimistisk tidlig i år. Kjøkkenvegger og tak, stuevegger og tak fikk en omgang med såpe og vann.. Var virkelig fornøyd med meg selv. For jøss jeg kan vist dette jeg og..
Var ikke like kos da det bare ei uke etter allerede var sprutflekker opp langs skuffer og skap på kjøkkenet. Hva guttene har drevet og laget mens jeg ikke var hjemme er ikke godt å vite. Vaskes på nytt måtte det i allefall. Så da var det gitt hva helga skulle brukes til.
Guttene fikk i oppgave å tømme skap med matvarer, kategorisere hva som er inne i skapet, hive det som hives bør og vaske både inni og utenpå skap.. De kan virkelig være flink når de vil. Og meste parten av jobben ble gjort fort :) Flinke gutta mine !!
Selv har jeg tatt før meg bad, soverom. Også her ble skap tømt og vasket. Litt omorganisering måtte til, og sannelig var det ikke no der og som godt kunne ta veien i søppel eller til fretex.. Gang og stue har og fått smake litt grønnsåpe..
Joda vi skal nok klare å få jul i huset vi og sånn litt etterhvert :)


1 kommentar:

  1. Jada ! Vaskebøtta den kan stå framme før jul!
    Får være glad hvis vi får den vekk til lille juleaften! Klem!

    SvarSlett