lørdag 9. januar 2010

Babysett


Settet har egentlig vært ferdig ei lita stund nå, var ferdig levert 22. Desember.
Men lå ferdig ei stund før det og.
Trur nemlig husnissene har sett gagn i heklenålene jeg trengte til å hekle halsen rundt jakken før begge to jeg hadde var søkk borte.. Selv etter ei real julerydding i huset har de ikke kommet frem. Så måtte ta turen innom garnbutikken (hi hi joda er kjempe glad før hver unskyldning jeg finner for å kunne ta turen innom der) Får bare håpe husnissene klarer å la den nye heklenåla få ligge i fred i håndarbeids sakene :)


Dette settet er strikket i str 1. år.
Mønsteret er hentet fra Sandnes lanett baby hefte 0812. Er et hefte med utrulig mye flotte oppskrifter...
Garnet er Lanett, pinner er 2,5


Har kun strikket flettemønster en gang før, så var litt spent på hvordan dette skulle gå da jeg fikk bestilling på settet. Men gikk utrulig lett. Fant ut at fletting er faktisk gøy :)
Blir kanskje en del oppskrifter med fletting i løpet av 2010... !?!?




7 kommentarer:

  1. Så lekkert sett! Ja flettestrikk er ganske gøy, og så blir det så flott! Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. Eine wunderschöne Arbeit.

    Ich wünsche Dir ein schönes Wochenende.
    Oppi

    SvarSlett
  3. Så nydelige ting du har laget. Jeg liker også godt å strikke flettemønster, det er kjempefint på mange ting.
    Nå har jeg lagt link tilmønster på den strikkede blonden på bloggen min:) Kos deg.

    SvarSlett
  4. Nydelig babysett. Har titta mer på bloggen din, du har en koselig blogg. Hyggelig at du vil være med på lotteriet mitt, jeg har notert deg med 3 lodd.
    Ja, det er lett å bli hekta med følgere :) Jeg måtte ha en opprydning og slette noen. En ser jo etterhvert hvem en har mest interesse for i lengden. Men så ser en nye blogger en har lyst til å følge og så er en igang igjen :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Hei, Siv!
    Lekker flettestrikk!
    Takk for at du ville være med på dialektmoroa mi! Og det var bare ett av dine ord vi ikke bruker: Hotte sæ! Det har jeg ikke hørt før. Men de andre,JA!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselige kommentarer allesammen !!!
    Oppi - Danke seer !!!
    Lovise - ohhh skal ta meg turen innom igjen å titte på linken :) Strikka mye kunstrikk for en del år siden .. Trur jeg ble litt lei hehe
    Marit - Ja er rart med det når det gjelder denne blogginga ... Ikke hjelper det at en er interessert i veldig mye forskjellig heller :p
    Stubbetufsa - Kor gøy at jeg kunne bidra med et ord jeg og :)

    SvarSlett