onsdag 13. januar 2010

Kontor eplet


Pussig overskrift kanskje men vi har faktisk et kontor eple.
Det har etterhvert blitt et prosjekt for økonomikontoret vårt.
Dere sjønner.
Da jeg kom tilbake etter ferie i 2009 fant jeg ut at ja epler var godt å kunne kose seg med i pausene, i steden for alle de kakene som gjerne blir konsumert hos oss :)
(Vi er håpløs grådige når det kommer til kaker :p)
Så jeg kjøpte inn en stor pose med epler, det var røde, gule og glinsende grønne. Og alle fikk de ben å gå på uten om et eple.
Et enslig grønt glinsende eple ble liggende igjen. Er kanskje det syndroment med at ingen vil være den som tar det siste. Etter en mnd så det like fint ut, det gjorde det etter to og. Så da fant vi ut at dette er jo egentlig ganske så spennende.
6 mnd etter har vi fortsatt eple liggende, det er endelig ikke like grønt og glinsende. Og for et par uker siden sluttet det å være hardt når vi kjente på det..
Men tenk det har ligget i 6 mnd. Greit nok er det neppe noe en kan spise lengre. Men det skremmer meg at det kan bli liggende så lenge uten at vi har sett forskjell på det.
En ting er sikkert jeg kommer ikke til å kjøpe den sorten eple flere ganger. Bare tanken på hva det må være sprayet med er skremmende .... Ufff


2 kommentarer:

  1. Har nok fått en god dusj med spray dette eplet! Kanskje det er et monstereple som varer evig??? De grønne eplene er gode, men av og til kan man lure litt!! Ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  2. Wow, det var lenge! Kan jo hende at all oppmerksomheten og omtanken har fått det til å holde ut ekstra lenge..?
    På mitt kontor er vi med på en egen fruktordning. Jobbfrukt er et prosjekt i regi av Fretex og tilbys alle bedrifter i kommunen.

    SvarSlett