tirsdag 26. januar 2010

Nå kommer Ask

Bildet er fra Ramstad og web cam som er link til lengre ned kl 13,15 i dag

Er ikke ofte vi får ekstrem varsel.
Men med Ask kommer det. Sterk vind og masse regn ..
Vi bor nu heldigvis i en by som ligger sjerma til når det gjelder storm og uvær.
Ikke ofte vi får skikkelig føling med naturens herjinger. Men er veldig spent på hvordan det vil slå til for familien i Lofoten. De vet i motsetning til oss Harstadværinger hva storm vil si.
Alt nå er ferger stoppet og hurtigruta går omveier.
Ja de er som oftest de første vi merker at noe skjer på.
Jeg må innrømme at jeg nok er veldig fasinert av storm og skikkelig uvær.
Desverre (kanskje) har jeg ikke vett til å være redd det heller. Noe min kjære oppdaget første gang jeg var med til Lofoten og fikk se hvirkelig uvær. For Siv ville ut hun og kjenne på elementene.. Hehe tok til fornuft til slutt etter lange overtalelser. Men nå kjenner jeg at det igjen rykker i kroppen. Har veldig lyst å komme meg ut i uværet. Og få kjenne det på kroppen. Kanskje bra jeg bor der jeg bor når alt kommer til alt :)
Her har du web cam fra Ramstad i Tjeldsund.
Gøy å kunne følge med på :)
I motsetning til Harstad får de litt mer føling på hva uværet kan gjøre
Lengre ut i fjorden som de er :)
Ohhh savner virkelig Tjeldnes nå O.o
Til sammenligning
Her finner du web kameraer over Harstad :)

1 kommentar:

  1. Stormen rase sånn passelig her,æ syns jo igrunn den e litt pinglat enda men så bor jo vi åsså litt skjerma te oppi Tromsdalen(under Fjellheisen sånn ca) Like uvær,da e det så godt å sitte innendørs å bare kose sæ:-)))Lurt med det der webkameragreian førr å se litt på været rundt omkring..

    SvarSlett