torsdag 7. januar 2010

Nytt år nye muligheter


Bloggmessig har vel ikke året starta med et smell.
Har vært godt å hatt en liten pause fra dataen totalt sett. Har ikke en gang vært inne og titta på andre sine blogger, det kommer etterhvert :)
Har en del som må ut av hodet, så kommer nok en del innlegg rasende etter dette :)
Hadde en fin inngang av 2010. Var hos venner (Lene og Svein Are) til klokka var nesten 12. Er bestandig kjempe koselig å være hos dem. Denne gangen hadde de disket opp med god mat og humøret var på topp som det gjerne er på nyttårsaften.
Tiril reagerte veldig på enkelte raketter i fjor så jeg hadde funnet ut jeg ville litt bort fra verste larmen når rakettene blir sendt opp. Derfor kjørte vi til Trondenes og så fyrverkeriet over byen fra der. Var utrulig fint. Og godt og spesielt å kunne besøke pappas grav etterpå, ønske han godt nytt år og sjekke at lysene enda brandt.

Jeg er en av mange som hver år lager meg nyttårs forsetter
Synes det er en fin ting, er på en måte å gi seg selv et litt ekstra spark i baken til å gjøre de tingene en likevel gjerne ønsker å få gjort.
Selvsagt er det ikke bestandig en klarer å gjennomføre det en har satt seg for, men de fleste av oss har i allefall prøvd for ei stakket stund.
Jeg har nok de samme som mange andre.
* Skal komme meg ut mer i skog og mark.
* Trimme mer og fortsette det gode arbeidet jeg starta på i fjord når det gjelder vekta. Planen er å gå ned enda en del så jeg kommer meg på den vekta jeg mener er mer rett for min høyde.
* Få sparka i gang ei magedansgruppe i Harstad ( er på en måte allerede i gang med denne)
* Sitte mindre på dataen etter jobb (Jo har nok blitt for mye de siste åra)
* Få satt opp privat budsjett og økonomi ... (Er da ikke utdannet den veien for ingenting :p)
* Prøve og bli en smule bedre husmor O.o (som tidligere nevnt er mer glad i å frese snø enn å vakse vinduer)
* Prøve og få oversikt og planlagt fødselsdagsgaver og julegaver i god tid
* og prøve være mer sosial ... ( Er nok av de som setter meg hjemme etter endt dag på jobb isteden for å ta turen innom å hilse på venner og kjente. )
Alle er ting som skulle lett la seg gjøre, så får vi bare se hvordan det blir :)

Håndarbeidsmessig har jeg fått starta godt i dette året.
Et par sitte underlag er ferdig strikket og er klar for vaskemaskinen.
Har starta på to prosjekter :p
En kjole til meg selv fra garnstudio sine sider.
Synes denne er helt utrulig flott !!! Så garnet ble kjøpt inn til jul. Vel riktignok ikke alt for det var to farger hun ikke hadde på garnbutikken i byen. Klarte ikke vente likevel :p Så har strikket et par omganger før jeg selvfølgelig kom til en farge jeg ikke hadde :)
Et annet prosjekt jeg har starta på er tova kjoler til Toms nieser.
Fant den i det siste heftet fra Sandnes garn på tovaprodukter skal love deg at det var mye fin i det heftet !!!
Garnet jeg bruker er et ullgarn jeg har liggende etter pappa Antons kone Unni. Har tovet et par produkter tidligere av dette garnet og det blir veldig fint. Fargene blir derfor ikke de samme som i orginalen. Men det er no gøy av og til å lage det litt sitt eget og da :)
Så gavemessig trur jeg jeg er godt i gang for dette året :)


Litt sent men har lært det er bedre sent enn aldri
Dere må ha et riktig godt innholdsrikt og spennende nytt år !!!!!



1 kommentar:

  1. Tror du blir nødt tilåofre noe for å bli mer aktiv. Håndarbeid er og blir stillesitting...

    SvarSlett