fredag 12. februar 2010

Kroppen - en merkelig maskin




Ja denne greia sjelen vår er inni..
Det er egentlig et bra merkelig instrument.. Med alle sine særegenskaper, forskjelligheter og utforminger...
Hvor mange av oss er egentlig 100 % fornøyd med dette instrumenet vi har fått utdelt.. Er sikkert mange spesielt damer med meg som gjerne skulle sett magen var en smule mindre, puppene ikke hadde begynt å få forment etter en godt utvasket sokkepar og rompa fortsatt hadde den spretten den en gang i tiden hadde.. Ungdommens ideal står i grell kontrast til hverdagens hvirkelighet for i allefall de fleste av oss som har passert de 30.. Vi må nok bare bite i det sure eple og innse at kroppen med oss blir eldre..
Ikke for det finnes jo mye fint innen kosmetisk kirurgi.. Du kan putte inn og spyle ut .. Vær 50 se ut som du er 20 ... Og om du ikke ønsker å legge deg under kniven finnes det jo så mye fint innen sminke og kremer.. Smør på og spakle deg inn det er jo noe alle både menn og damer må gjøre har jeg forstått..
Vel forstått og forstått.. Har da riktig nok min del med både sminke og kremer.
Men må innrømme at det meste til slutt havner i søpla grunnet utgådt holdbarhetsdato..
I nettsamfunn jeg er med i har det en gang i blandt kommet kommentarer fra snertne jenter rundt 20 om at "kjære deg om du napper øyenbrynene dine litt, skal du se at flere liker deg" eller "vet du om du bare bruker litt sminke så ... ". Må bare innrømme at jeg flirer litt med meg selv når jeg får slike kommentarer og skriver lett tilbake at om ikke vennene mine vil ha meg som jeg er, så får de heller bare la vær :) En slektning av meg fikk noen lignende melding fra ei "god" venninne her om dagen.. "Om du bare begynte å bruke sminke hadde du kanskje fått, og klart å holde på en kjæreste" .. Slektningen min er ei utrulig nydelig dame som virkelig ikke trenger sminke for å få hoder til å snu seg ... Jeg må bare innrømme at jeg blir like overrasket hver gang over hvor mye utseende og da en spesiell måte å se ut på betyr for veldig mange..
Så er det jo slik at dette instrumentet vi har fått utdelt ikke fungerer helt lik hos oss alle sammen. Veldig mange av oss har plager av forskjellig art. Noen synlige andre mindre synlige. Enkelte kommer av at alderen tynger, noen er en født med og noen kommer av sykdom eller ulykker/uhell..
Når det kommer til denne dama som skriver her.. Så er trening, kosthold og dans blitt en ting for nettopp å prøve gjøre no med den magen, stjerten og kanskje til og med puppene..
Men så var det det der med å være over de 30 igjen da.. Kroppen er ikke bestandig helt enig med ukens insats og krangler høglytt..
Bare musklene sier legen, og jeg mitt nek reiser meg fornøyd og går som en gammel heks krokbøyd og usminket ut av kontoret igjen. Er jo ikke no farlig så da er det greit. Men likevel ohhh så vondt det er når hele ryggen kjennes ut som noen har bestemt seg for å hoppe strikkhopp med muskelaturen langs ryggraden. Nakken er så stiv at til og med å svelge blir ei utfordring.. Men ingen fare er bare musklene.. Kom deg ut og trim så blir du nok bra skal du se ja har fått den kommentaren og fra legen... Måtte spørre hva mer slags trening jeg skulle gjøre. Var virkelig ikke ukentlige magedansøkter, annen dans og turer i skog og mark nok ?? Vel er nok ikke det ... I allefall ikke når du er kommet over 30...
Så alle sammen nyt helga med dans og turer ut hvor enn du vil
Og nyt smertene som kommer lørdag eller søndag :)
Da vet en at en har gjort en god instats
Ha ei hærlig helg alle sammen !!

9 kommentarer:

  1. Herlig innlegg;)
    Bare vent til du blir 70!!

    Da er det ingen ting som hjelper, det måtte i tilfelle være sparkelmasse ! Og hår slipper du å nappe for det detter av åkke som!

    Ha en flott helg! Klem!

    SvarSlett
  2. Hehe, så sant så sant.
    Ha en strålende dansehelg, dans deg gjennom skogen, og krok deg hjem igjen ;)

    SvarSlett
  3. Jeg tror det viktige er å like kroppen sin, appelsinhud eller ei. Så herlig at du kjenner på gleden av å bruke den. Dans og turer i naturen er jo bare supert!

    SvarSlett
  4. Liebe Grüße aus Oberhausen,

    einen schönen Valentinstag wüsche ich dir und deinen Lieben.

    Oppi

    SvarSlett
  5. Har inntrykk av at mange kvinner ser kroppen sin via et tivolispeil som vrir og forvrenger. Det de ser etter er alle "feilene". Og de finner dem og forstørrer dem.
    Det skal være bra ille om vi mannfolka skal klare å legge merke til alt det dere går rundt og bekymrer dere for. Vi er omtrent like observant der som når det gjelder turene deres til frisøren...

    SvarSlett
  6. He he, artig innlegg. Jeg har møtt vakre mennesker som raser nedover på skalaen så fort de åpner munnen, og mindre pene mennesker som har så mye sjarm at man bare blir helt fasinert! Det er vel ikkeno som er så forgjengelig som et vakkert utseende. Nei, damer - vi må slutte å lete etter feil på oss selv og sammenligne oss med anorektiske supermodeller. Let heller etter det som er bra med deg selv, og dyrk det!
    Trim og sunn mat har man godt av uansett, det er ikke noe poeng i å bruke kroppen som søppelkasse.

    SvarSlett
  7. *ler* Ja det var et herlig og underholdende innlegg;) Som snart 49 åring så leser jeg og tenker jepp - slik kan det være;)

    Ha en koz dag;)
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  8. Du e no skjønn!
    Æ må ha dæ på blogglista mi!
    Klæm!

    SvarSlett
  9. Hehe.. du vet å få d sagt..

    Håpe musklaturn din blir bedre :p .. å magedans må jo være kjempearti. sku ønske me hadde sånne tilbud her..

    SvarSlett