tirsdag 9. februar 2010

Neglisjert

Stakkars bloggen min kommer ikke mye på prioriteringslista for tia
Sitter ofte og tenker på at dette må jeg få inn, tar bilder og ordner
Men datatid hjemme etter jobb ... Nei det er det heller lite av
Så da får de stakkars bildene bli liggende på kamera til det føles som i seneste laget og blogge om hendelsen ...
Dagene går en smule fort. Blir like overrasket hver fredag at jøss nå har vi sannelig helg igjen.
I januar fikk jeg tid til å dra både på dansegalla (for alle første gang) og danse weekend i Tromø med en orientalsk vri. Dans ja det er en av de tingene som får mye prioritet dette året (så langt i allefall. )
Dansegalla var jeg litt spent på hvordan ville bli.
Ble arrangert i Harstad på Nordic hall
Må bare krype til korset og innrømme at danseband musikk ikke kommer på listen over favoritter.. Men jo den er fin å danse swing til. Og det fikk jeg gjort en masse. Selv om det var for mye folk og alt for tett på dansegulvet. At ingen ble skadet er ikke arrangørenes fortjeneste... Musikken var ikke min smak men det var forventa. Og da jeg kom over irritasjonen over det trange dansegulvet ble kvelden faktisk ganske ok.
Helga i Tromsø med Orientalsk weekend gjennom Polar Oriental ble kjempe fin.
Hilde er blitt en kjempe instruktør. Og kursene med henne er bestandig både gøy og inspirerende. Dette er gjengen som jeg tok trommesolo kurs i lag med :)
Var kjempe skøy å få et innblikk i Hula dans og. Få vite mer om hva de forskjellige håndbevegelsene betyr og historier bak forskjellige danser... Var en virkelig flink instruktør, selv om hun var litt usikker ... Hun hadde ingen grunn til å være det :)
Ja selvsagt var det kos å få være i lag med søster og Daniel og. Ser dem desverre alt alt for skjelden. Hadde planlagt mye og halvparten fikk jeg kanskje gjort .... Hehe er det der med tia igjen .. Trur bestandig jeg har sy mye mer av den enn jeg har :)
Håndarbeidsmessig har jeg da fått gjort litt og i løpet av mnd som er gått..
Både julegaver og noe i gult er blitt produsert ..
Kommer i et senere innlegg
Til alle bloggvenner...
Dere er en inspirasjon å følge med.. (selv om jeg kan være sløv og kommentere)
Skal komme sterkere tilbake etter hverten :)


5 kommentarer:

  1. Gleder meg til masse flotte innlegg,Siv:-)

    SvarSlett
  2. Har du gått på trommekurs?
    Ser for meg en samling småfrustrerte kvinner som sitter og leter etter livsrytmen. Selvrealisering med instruksjon av en vaskekte neger fra Grorud.

    SvarSlett
  3. Hehe Trommesolo kurs Dnort...
    En sort magedans, der vi danser til bare tromme rytmer :) Kanskje frustrerte kvinner som danser til rytmene men ikke helt det samme

    SvarSlett
  4. Så morsomt at du er nyskjerrig:) jeg skal blogge om hvor og hvordan jeg fant mobilen,du gjetter det aldri:P
    Jeg har vært påfolkedans" vestlandspringar",ikke så sprekt som magedans da .

    Hilsen Edel (http://mersland.blogg.com)

    SvarSlett
  5. Ohhh blir spennende å følge med på bloggen å se den historine :)
    OG folkedans er da vel så sprekt som andre danser !! Var med i leikaringen her i byen for en del år siden .. Er utrulig gøy å danse det og :)

    SvarSlett