mandag 4. oktober 2010

Historie - History

Mandagstema denne uken er historie. Et virkelig stort tema som kan formes mange veier. - The theme of this weeks monday is history. A really big issue that can be formed several ways.
Jeg har valgt meg to bilder. - I have chosen me two pictures


Dette første er allerede blitt 15 år gammelt. Det viser min kjære mamma som møter Tor Håkon for første gang. I vår stod Tor Håkon konfirmant, og om mindre enn ett år er han ferdig med grunnskolen. Historien om livets gang og nærheten mellom generasjonene er alltid fasinerende synes jeg. -
This first one is already 15 years old. It shows my dear mother who meets Tor Håkon for the first time. This spring Tor Håkon went up for confirmation, and in less than one year, he finished grade school. The story of the cycle of life and the closenes between the generations is always fascinating, I think



Dette bildet er det eneste jeg tok i år på Hålogaland countryfestival. Hadde jeg vist at det var den siste countryfestivalen av disse flotte arrangørene hadde jeg nok passet på å ta mange flere. En flott festival er blitt historie. Som hos mange andre, hjelper det desverre ikke at ildsjelene bak står på og kan sine saker, når økonomien ikke spiller på lag og næringsliv og kommune ikke er villig til å bidra med et eneste sponsor middel. Synd men og en historie det og. -
This picture is the only one I took this year at Hålogaland country music festival. If I had known that it was the last country music festival made of these great organizers, I had been sure to take many more. A great festival is now history. Like at many other like this it don't it help that the driving forces behind know how to and who, when the economy is not playing as a team and the business sector and local government is not willing to contribute with a single sponsorship agent. Too bad however, and a story to tell that too.

2 kommentarer:

  1. Likte historie løsningen din!!=) Rart som tiden går og man ser på ungene at det går fort!!=)
    Tusen takk for trivelig hilsen inne på bloggen min, er alltid koselig med sånne tilbakemeldinger!!=) God klem fra Linda!!=)

    SvarSlett
  2. Så koselig med generasjonsbilde. Det er noe spesielt med unger og bestemødrene deres. En magi vi andre ikke får ta del i. Kjenner jeg gleder meg til å bli bestemor, selv om jeg håper fjortissen min venter i mange år før hun skaffer seg barn ;)

    SvarSlett