mandag 29. november 2010

Frivillighetsprisen 2010


Frivillighetsprisen er en kjempe flott pris som virkelig setter fokus på alle dem som stiller opp, er pådrivere og gjør slik at alle rundt dem skal kunne få ta del i aktiviteter og happenings i nærmiljøet. Alle som er blitt finalister til denne priser fortjener den virkelig, men jeg vil sette fokus på en dame som bor i mitt nærmiljø og som jeg var så heldig å bli kjent med da jeg gikk på folkehøgskole.
Anne Semb kalles for hjulvispen i Kvæfjord, hun har en hånd med i det meste som skjer og har et sterkt forkus på at vi kan gjøre i lag, på tvers av alderforsjeller, på tvers av kulturforsjeller, på tvers av religion og hudfarge. Selv liker hun best å sammenlignes med poteten, den kan som kjent brukes til det meste. Denne helga som kommer er det julevandring som hun har vært pådriver for, bor du i nærheten av Kvæfjord anbefales den på det sterkeste !!
Selv har jeg erfart hvor flink denne damen er til å inspirere og gi mot.
Hun har nok en stor ære for at jeg turte stå på scenen første gang da jeg enda var en usikker tennåring, og hun en av mine store inspirasjoner når det gjaldt dans. Selv påstår hun at hun kan mye men ikke er spesielt flink til noe. De som kjenner henne vil nok si at det ikke er helt rett. Det er mye hun er utrulig flink på, og når det kommer til inkludering, inspirasjon og pågangsmot er hun blandt de fremste !!
Her finner dere de seks forskjellige finalistene til årets frivillighetspris og har mulighet til å stemme.
Der ligger det og videopresentasjon som har vært vist på frokost tv på Tv2. Vær med og stem frem kandidatene.
Ps alle kan stemmes på flere ganger :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar