tirsdag 30. november 2010

Siste dag i November

Tenk så fort denne mnd har gått.
I dag er det alt den siste dagen før vi går over til desember.
November har for meg vært begivenhetsrik og start på nye hobbier.


Hest var viktig for meg i ungdomsårene. Det å komme opp i stallen og få stelle og puske rundt disse store dyrene, som alltid var glad for å se en og som alltid hadde et øre å låne når en hadde en dårlig dag, det var noe helt spesielt..
Men etterhvert som årene gikk ble den kjære hobbien erstatet med hverdagsliv, familie og andre hobbier


Merkelig hvordan egentlig tilfeldigheter gjør at en får helt nye ting å fylle hverdagen med. Ikke at hest nå er blitt noe jeg holder på med hver dag, men opp til flere gang i uken ja. Hestene er blitt en ny måte og dra meg ut uansett vær og om det er lyst og mørkt.


November har og gitt meg lærdom om den biologiske familien på mors side. Begravelse er ikke no kos i seg selv men denne gangen ble helgen jeg dro opp i den forbindelse veldig kos. Er rart med det, begravelser byr på historier og tilbakeblikk. Og for meg som har vokst opp hos hos mine flotte adoptivforeldre var dette en helt ny verden. Det å få kjenskap om den ene siden man kommer om. Se igjen personlingheter fra det som har vært i det som nå er. Bevis på at gener har litt og si tross alt.


Jeg er så heldig å få følge ei flott jente som heter Ramona, hun er som meg glad i dyr og er gjerne med når jeg er innom hos hestene. Til neste år er hun konfirmant og siste helga som var var det lysmesse der hun og resten av konfirmantene deltok. En kjempe fin gudstjeneste og kjekt å få være en del av.

Så får vi bare håpe at denne flotte snøen som er kommet vil bli på bakken neste mnd og, og ikke regne bort nå som vi har fått mildvær

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar