tirsdag 2. november 2010

Tid for tannlege besøk - Time for visit to the dentist

Må bare innrømme det. Jeg er ikke no glad i tannleger. Grenser opp mot tannlege skrekk selv om det kanskje ikke er riktig så ille. Vel har tatt meg 4 -5 år siden sist, og før det var det vel 7 år. Og joda er da en grunn for det O.o
Men nå har jeg tatt til vett, noe av skattepengene som kom inn i oktober skal brukes i tannlegestolen. Hjelp !! Jeg var ikke så veldig høg i hatten da jeg møtte opp til første time. Ny tannlege på et nytt senter (valgte sentret bla pga at her skulle de være flinke med tannlege skrekk), tidlig time (ville ikke gi meg selv for mye tid å gruve på).

Just have to admitt it. Im not that found of dentists. Limits to dental fear but maybe not quite that bad. Well have taken me 4-5 years since last time, and before that 7 years.. And yeah its a reason for it O.o
Have come to my sences now though, some of the tax money that came in october will be used in the dental chair. ... Help !!! Can't say I felt to well when I went for my first appointment. New dentist in a new dentist center (choose this senter due to the fact that the dentists there should be good with dental fear), early appointment (didn't want to give my self the time to dread on things)
Så var tiden der og jeg kom inn på venterommet etter en hehe søvnløs natt og blir ropt opp med en gang. Phu føltes som hjertet var på tur opp og ut. Men hei jeg er da ingen pyse. (Håper jeg) Vet jeg måtte borre for begge hjørnetennene var det blitt hakk i, og på høyre side blir det nok sansynligvis rotfylling pga at jeg har ventet for lenge. Så var det fortennene som ble skadet da jeg gikk på barneskolen, joda de trenger virkelig nye fyllinger de og ... Bha dette kommer til å bli både dyrt og nærvepirrende.
Then the time had come and I entered the waitingroom after hehe a sleepless night and were called up strigh a way. Phu felt like the heart were on it's way up and out. But hey I'm no chicken. (I hope) Did know that I needed to drill for both my canines had been damaged, the one on right side probably need a root canal even due to me waiting to long. Then its my front teeth that were damaged when I were still in school, yeah those really need new fillings too ... Bha this sure going to both cost and be nerve-racking.
Nå viste det seg at både tannlegen og tannteknikkeren både er kjempe hyggelig og tålmodige. Masse bilder ble tatt så vi skulle få se hvordan ståa var. Og huff var som fryktet mye som må gjøres. Og høyre hjørnetann blir startet på med en gang. Prøvde fortvilet på å puste og slappe av, gikk gjennom utallige magedans nummerer i hodet for å få tankene på noe annet. Og endelig var det over for denne gang. Får en oversikt over hvor mange ganger som gjenstår, og kan høre pengeboken jamrer seg og magen gjør kollbøtte. For blir til å få se disse hyggelige menneskene mange ganger ja. Vel på jobb igjen legger jeg merke til handbakken. Var nok ikke så avslappet som jeg trudde, handa er nemlig rødprikkete etter neglene som har klemt til ... Heldigvis er det en gang mindre og gå for hver gang, og så må jeg innrømme at resultatet blir jo fint da :)
Both the dentist and the dentist engineer were nice and patient it appeared. They took a lot of photos so we could see how bad things were. And bha as feared there were much that needed to be done. Right canine became started on right away. Tryed desperately to breathe and relax, went trough a numbers of bellydance numbers in my head to put my mind on something else. And finaly we were finish for this time. Got a overview of all that remain, and can hear the wallet moan and my stomach turns up side down. For yeah going to see this nice people many times. Well returned to work I notice my hand. Seems I didn't were as relaxed as I liked to think, my hand have become red from my nails that have pinched into the flesh. Luckely it will be one less appointment for each time, and I do have to admit that the result sure is nice :)




1 kommentar:

  1. Har selv latt det gå lenge mellom hver gang. Men, da mest fordi jeg ikke har hatt noe spesielt å følge opp. Lot det gå hele 8 år mellom en gang. Og da jeg endelig sjekka hadde jeg null hull...
    Aldri behgelig å sitte i den stolen. Har vel mer tannlegeubehag enn skrekk.

    SvarSlett