lørdag 25. desember 2010

1. juledag



Da har jula kommet og julefreden har senket seg også hos oss.
Ikke at jeg er av de som stresser så mye før helligdagene. Er gjerne full av planer om alt jeg skal få gjort, men er heldig om halvparten er ferdig når sølvguttene synger jula inn. Jul blir det lell og kos er det uansett.
Lørdagen i forige uke kom Ole Martin hjem på juleferie. Er kjempe kjekt å ha hele familien samlet igjen !!! Er helt uturlig å tenke på at det er 5 mnd siden han dro avgårde på Økologisk landbrukskole, med magen full av sommerfugler for hva som ventet ...... Lillejulaften hadde vi en gjeng venner samlett for grøt med mandel i. Er alltid Kos å samle vennekretsen  :)
Julaften gikk fort i år, guttene fikk ikke mye tid til å tenke på gavene som lå under treet.
For etter en sen frokost og besøk på kirkegåren for å se til pappas grav, dro vi opp til Ranchen der hestene er. Vi hadde hesteridning for de som ønsket, snørekjøring etter snøskuter, julegrøt osv ... Da gikk tia fort avsted. Tor Håkon og Per Kristian har en fantastisk balanse, det skulle noe til for å få dem ut av den bak scuteren. Og jeg skal love at de som kjørte gjorde sitt beste. Selv om her på bildet er Per Kristian så heldig å få sitte på  :)


Var utrulig kos at mamma og Evald kom oppover en tur for å ta familiens nyeste medlem i nærmere øyensyn. For ja siste søndag i advent underskrev undertegnende under kjøpekontrakt på en flott varmblods vallak på 7 år. Handsfull Diamant heter han og er en utrulig hærlig hest. Gøy å se at guttene og er interessert. Minstemann ønske å lære ri og Tor Håkon vil gjerne kjøre :)




Middag og pakkeåpning er blitt tradisjon å ha oppe hos mamma. Det er utrulig kos, og det blir gjerne sein natt før vi endelig er hjemme. Med stor familie blir det mange pakker under treet og selv om det er de yngste som er flinkest til å fortelle hvor spent de er, trur jeg nok vi voksne ikke er så veldig mye bedre når alt kommer til alt :) Vi  vil gjerne takke alle våre kjære venner og familie for alt vi fikk. Vi er så utrulig glad i dere alle sammen !!! Jeg må innrømme at den gaven jeg satte aller mest pris på kom fra min kjære og guttene, jeg var nemlig så flink å "bade" mobilen min i snøen for en 14 dager siden. ja kan hende bilhjulet og fikk litt nærkontakt med den. Uanstt var den ikke no villig til å fungere etter et døgns tørketid. Så da det under treet lå en splitter ny Nokia N8 ja da var jeg frelst :) Tenk dere 12 m piksel kamera !!! Weeeee !!!!!!!!!



I dag var det nok en tur på Ranchen for min sin del. Diamant fortjente en lengre tur og fart. Og det fikk han sannelig. Men undertegnede var så talentløs å klare falle av og i tillegg slippe taumene. Så avgårde Diamanten dro. Han storkoste seg der han fikk lange avgårde, selv om eieren var kjempe nervøs for han. Og det viste seg at noen så han springe avgårde og ned langs veien og ringte politiet, og etter ei stund kom ei svartemaia med to kjekke politimenn i og fortalte at de hadde hørt hesten min sprang ned mot byen og lurte på om jeg ville sitte på for å få tak i han. Snakk om service !! Heldigvis hadde jeg alt fått beskjed om hvor han var og at han var tatt vare på, så Tom var på vei for å hente han. Godt å vite at om en skulle være helt aleine i en slik situasjon så er lovens lange arm med på vår side for å hjelpe !!!



Ønsker dere alle ei god og fredfylt julehøytid


2 kommentarer:

  1. Fine bilder :-) Ønsker deg en fortsatt gledelig jul! :-)

    SvarSlett
  2. Min forrige mobil bytta æ bare ut med en ny og bedre. Lot være å arrangere en ulykke for å få mæ en ny...he he...
    Ønska mæ forresten høyt og tydelig ei ny pengebok til jul fra mine kjære. Loy være å kjøpe sjøl, enda pengan bokstavelig talt trilla ut av den gamle.
    Men, æ ble nødt til å kjøpe ny sjøl i romjula...

    SvarSlett