onsdag 1. desember 2010

Daglig i desember 1.12.10


En reise med små {s}ting i bagasen kom med ideen om daglig i desember. En adventskalender i ord og bilder på en måte. Der hun har foreslått ord å spinne på fra den 1. - 24. Desember. Vet ikke helt om jeg kommer til å være flink til å bruke ordene hun har foreslått hver dag ikke en gang om jeg kommer til å være flink til å poste hver dag. Men vil i allefall gjøre et forsøk. Litt egen må jeg jo lage innleggene og. Så noen av innleggene kommer til å handle om minner og tanker rundt ordene hun har kommet med, noen om det som har skjedd denne dagen, noen med begge. Noen dager kanskje bare bilder og andre med nesten bare tekst. Men i alle kommer jeg til å prøve poste en julesang. Er jo så utrulig mange flotte.

1. Desember  -- Trekk --


Ja i morrest hadde jeg en gutt som var oppe lenge før jeg hadde tenkt tanken. Tidligere var han bestandig en morgenfugl, men etter han fylte 13 endret det seg sakte men sikkert. I dag var det derimot noe som lokket. På veggen var nemlig den fine adventskalenderen jeg fikk til jul av tante Bjørg like etter at jeg kom til Harstad, og på den hang det 24 store og små pakker. Føltes litt godt da han spurte om han fikk gavekalender i år og. Er noe med tradisjonen. Selv om jeg og tenkte "hjelp", for hva gir man i 24 små gaver til en 13 års gammel gutt uten at det kommer til å koste sjorta. Heldigvis kom han med svaret selv. Han ønsket lego !! Noe han kunne bygge sakte men sikkert sammen frem mot den 24. Så mens 15 åringen skraper flaks kalender og mamma fikk sjokoladekalenderen som alt var fått, koser minstemann seg med hjemmelaget kalender :)
Det er bare blitt flere og flere kalendere å følge med på nettet og for de som ønsker. Her kan du vinne både det ene og det andre. Men den eneste jeg bare må følge er drop design sin kalender. Spennende å se hvordan oppskrift de kommer med denne dagen :) Deres kalender finner du her - liker du det du trekker under luke 1 ?

Dagens valg av julesang ble Maria Arredondo's versjon av Himmel på jord.
Nydelig :)




Har du lyst å se hva andre har blogget om denne dagen finner du flere deltakere her inne
Håper dere alle får en strålende adventstid !!!

2 kommentarer:

  1. Flott innlegg. Skjønn kalender :) Blogget om det samme jeg og ønsker deg og ei god adventstid!

    SvarSlett
  2. Det er merkelig hvordan ungene kommer seg raskt ut av senga i desember! Har vært med på det samme i flere år, - og siden vi har to med kalendere i to hus med kort vei imellom, så klarte de i flere år å legge inn nok til til å åpne begge før skolen startet. Nå er det ikke sånn mer, men det har vel noe med sjokoladeinnholdet, tror jeg.

    Artig at du vil være med på ordlek sånn i blandt, - men jeg gleder meg til de andre bloggpostene du forfatter i desember også :-)

    SvarSlett