fredag 3. desember 2010

Daglig i desember 3.12.2010

3. Desember - Inne -




Ja, inne er det en ønsker å være her i byen for tiden. Mildt er det riktignok for de som liker det. Men veiene er såpeglatte, de innbyr ikke akkurat til tur. Er ikke slik vi i vår familie i allefall ønsker at Desember skal være, men er det som har vært realiteten de siste årene. Ungene som mora krysser fingrene for at det skal bli om bare litt kaldere så det heller kommer ned snø enn regn. Desember skal jo være hvit ...


Så mens vi venter får vi heller kose oss inne. Er jo nok å gjøre på i så måte. Pakker som skal pakkes inn, kakebaking, julebrev... Ja og ellers bare kos, med julegløgg, røkelse, varme i vedovnen og masse stearinlys.
Dnort skrev i sin blogg om at det faktisk går ant å senke skuldrene og kose seg i denne tiden før jul. Bare man planlegger litt trenger det ikke å bli kjas og mas. Du har så rett i det, og søsteren din er flink på å slappe av og kose seg ... men ikke like flink på å planlegge :p hehe blir gjerne kaos ut av det til slutt :p


Bildene som er til dagen tekst kunne ikke handle om annet enn det som er en av mine favoritt hobbier. Dans !! Klart kan vi gjøre det både inne og ute, men blir no gjerne til at vi holder på innendørs. Begge bildene er fra Harstad swingklubb, der jeg har fått mange flotte venner <3. Den orientalske dansen og salsaen har jeg ikke mange bildene fra. Men kanskje kommer de til neste år ... !?!
Så må jeg jo ta med bilder fra Tor Håkons konfirmasjon. En kjempe flott helg med venner og familie.


Gode minner å se tilbake på.

I dag kommer timene til å snegle seg avgårde, noen timer på jobb før turen bær til Oslo i lag med min kjære og hans arbeidskollegaer.
Gleder meg veldig. Blir første gang i løpet av våre 20 år i lag Tom og jeg kommer å dra avgårde noen plass uten å ha guttene med oss.

Dagens sang kunne ikke bli annet enn
Mel og Kim med Rocking around the christmas tree
(siden grunnen for Osloturen er julebord med bedriften)


Her finner du flere bidrag til Daglig i desember

Ha en hærlig adventshelg alle sammen !!!!!

4 kommentarer:

  1. Koselig om inne! Ja det går jo an å stresse litt ned i jula. Mulig jeg stresser litt for lite.. kremt..

    SvarSlett
  2. Ja, det er mye kos en kan ha inne. Turene ute blir korte på denne tida, da må en bruke tida inne til hyggelige ting. Ikke bare stresse. Jeg synes adventstida er en fin tid. Du får ha en fin tur til Oslo med din kjære! Vi dro også på tur for første gang uten våre gutter da vi hadde vært gift i 20 år.

    SvarSlett
  3. Er ikke så lett å praktisere dansehobbyen ute i denne kalde sesongen. Artig hobby.
    ps. om du vil kan jeg sende deg konvolutten med en liten melkesjokolade, - tar du kontakt på mreteveian at gmail dot com ?

    SvarSlett