onsdag 26. januar 2011

4. uke i 2011 alt

Året har startet med en pang.
Med hest og dans i tillegg til familie og jobb har det sannelig vært nok å henge fingrene i. Så ukene har vært borte før jeg har fått sukk for meg. Ole Martin er tilbake til skolen som han heldigvis trives veldig godt på, er litt lettere å sende han avgårde så langt da. Tor Håkon er i gang med innebandyen igjen, og har alt fått med seg en kamp helg borte og kamp hjemme. Per Kristian er i gang med både taekwondo og bortennis i tillegg til idrett og utfordring. Han syntes det var urettferdig at Tor Håkon fikk dra så mye bort, og fant ut at skulle han og ha den muligheten måtte han starte med noe han og :)
Så huset yrer av aktivitet fra morra til kveld.


Er rart med det, med Diamant som et nytt familiemedlem blir mye av tiden brukt til nettopp hest :) Så utrulig godt og energi givende å komme opp i hestehagen og få være blandt de 3 fire beinete. Nyskjerrige som fy er de alle tre, ja kanskje min kar spesielt. Og Diamant er en gutt som er smart som fy. Har måtte gi opp å skulle ha på han dekken med hurtigfesting fremme, for de får han av seg og bruker som leke :) Godt med ragg har han jo fått men kan jo ikke la gutten gå uten dekken hele døgnet når temparaturen er mange minus eller når det snyr og regner ute ... Vi finner vel ut av det.



Har jo blitt litt tid til dans og. Nå til februar er det nøyaktig ett år siden vi hadde første møte i magedans gruppen. Og etter mye frem og tilbake fant vi ut at vi skulle kalle oss Aurorea, siden magedans kan være like vakkert som nordlyset og siden vi bor her nord som vi er heldig og se denne dansen på himmelen flere ganger i løpet av høsten og vinteren. Gruppa hadde sitt første arrangement helga i uke to, da vi var så heldig å få Elin Kåven opp til Harstad for å holde kurs i Tribal fusion. Vi var 7 stk som møtte opp til ei kjempe flott og lære rik helg, som virkelig gjorde sitt til at en fikk lyst å trene mer. Desverre har vi plagdes med å finne lokaler å trene i men fra februar av har vi endelig fått en løsning på det og. Skal bli utrulig kjekt å starte opp igjen. Tusen takk til Trondarnes folkehøgskole som låner seg sine lokaler !!
Men noe har jeg jo måtte kutte ned på siden Diamant skal få sitt, så sumba og salsa er for øyeblikket lagt litt på is. I allefall når det gjelder organisert trening. Ble rett og slett ikke nok timer i døgnet og dager i uken.


Klarte jo ikke nå målet mitt i fjor når det gjelder å gå ned i vekt, så fortsetter å jobbe mot det. Innen sommeren håper jeg på å være nede i 50 - 55 kg igjen, og da må det sjerping til. Kosten har jeg forså vidt alt klart og legge om. Kjenner godt på magen at den er mer fornøyd når det ikke er så mye hvetemel i måltidet bla. Og posjonene er gått enda litt ned + jeg prøver spise litt oftere. (har nok vært mitt svakeste punkt O.o)
Ut januar har jeg avtale med min kjære å være kjøpesnop fri, og det går bare godt. Savner faktisk hverken sjokolade, potetgull eller lakrisen (for å nevne noe). Brus sluttet jeg å drikke for ei god stund siden.
Men må jo få litt mer trening til og
Så derfor tenkte jeg å prøve meg på følge denne fra Nrk
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7436553
Gjør litt min egen vri på det da, med å endre en times jogging til 2 timer på hesteryggen, eller 90 min trening med sumba/magedans/yoga. (etter trenings videoer) Det en kan gjøre i egen stue er veldig greit, da kan en jo ta det når en er ferdig med alt det andre :)


Og selv om vi nå er godt inne i 2011 så vil jeg gjerne ønske alle et flott og innholdrikt nytt år !!!

3 kommentarer:

  1. svar på kommentar i bloggen min :))

    siv: Takk skal du ha :) setter stor pris på kommentarer..
    Biblioteket her har veldig lite søm bøker men hvis du går på biblioteket der du bor så kan de bestille fra andre biblioteker. Men narvesen har også et blad som heter ottobre, der er mange fine mønstre.. tror det er et blad i mnd, så ta en titt i det når dere er innom narvesen eller andre bladbutikker, så kanskje dere finner noe spennende Der. :))

    ønsker deg og dine en nydelig dag videre-. klem

    SvarSlett
  2. Så fine hester du har. Hund også ;-)

    SvarSlett
  3. Capricorn - tusen takk skal se etter neste gang jeg er på narvesen, er nok der jeg finner mest blader :)

    Dachsemor - tusen takk ja er veldig stolt av Diamant som er min hest. Hunden på bilde hører nok til gården. Min sin har jeg desverre ikke lengre

    SvarSlett