mandag 17. januar 2011

Mandagstema uke 3

Dagens mandagstema hos Petunia er Øyeblikk Det øyeblikket vi ønsker vi kunne fryse fast tiden, et øyeblikk som kanskje forandret livet vårt eller rett og slett bare bringer varme i hjerte når vi tenker på det.
For meg, som sikkert hos de fleste av dere, er det utrulig mange slike øyeblikk. Og det som først falt i tankene mine var de dagene mine kjære gutter var født. Ingenting forandret livet så mye som de dagene !!! Er så rart hvor for tiden går, tenke seg til at de alle alt er blitt tennåringer.
Den dagen jeg heiv meg med på magedanskurs for første gang, i hovedsak for å få noe annet å gjøre og tenke på for noen timer enn det å være småbarnsmor og selvstendig næringsdrivende. En inpulshandling som endte med å gjøre dansen til en lidenskap. Var og i tankene.
Eller da Tiril ble født, eller den første rideturen etter Diamant ble min hest.
Er mange øyeblikk ja
Men det jeg har valgt ut er fra en fjell tur i lag med min eldste sønn der tåka hang tykk. Vi har fått mange flotte turer i lag året som var han og jeg. Følelsen av å komme til målet og se utover kan ikke beskrives med ord, og da i tillegg få gjøre det i lag gjør det bare enda bedre. Får håpe vi får flere slike turer i lag dette året selv om han nå bor på en annen kant av landet for det meste.


Vil du se flere bidrag til Mandastema finner du dem her inne hos Petunia

6 kommentarer:

  1. Fjällturer är helt i min smak, och i Norge har ni ju så vacker natur och mycket fjäll att vanrda i.
    Vi brukar hålla oss kring Borgafjäll och vandra lite också en härlig natur.

    SvarSlett
  2. Mange fine øyeblikk du skrive rom og det er alle disse små øyeblikkene satt sammen som et puslespill som er selve livet!!

    NB! "Himmelsk" er fra nå flyttet til fredager. Les info i min blogg!

    SvarSlett
  3. Ja der er mange gode øjeblikke, dit billede viser et smukt af slagsen.. :-)

    SvarSlett
  4. Mange fine Øyeblikk du nevner! Fjellturer er bare herlig!
    -Margit-

    SvarSlett
  5. Nydelig skrevet! det er nesten så jeg vil kopiere ideen din litt med en litt annen vri, med øyeblikk i følelser <3 Kjempemye fint man ønsker å fryse ja, skulle ønske at tiden sto stille i visse øyeblikk slik at man bare kan ta seg til til å nyte det !

    SvarSlett
  6. Talende bilde, og et nydelig innlegg ;))

    SvarSlett