fredag 4. februar 2011

Endelig helg igjen


Da jeg var ygre trudde jeg egentlig aldri helt på de som var voksne når de sa; "tiden går sannelig fortere jo eldre du blir". For tiden går jo i sitt tempo uansett og for meg som barn kunne den til tider gå utrulig sakte. Ofte drømte en om å få bli eldre. For var en bare litt eldre var mulighetene så mye større. Og tiden frem til den dagen virket så veldig langt unna.
Nå skulle en av og til gjerne vært tilbake til den tiden da en hadde uendelig med tid å ta av. For dagene flyr avgårde. Alltid er det et eller annet og er det det ikke ja så er en snar med å finne noe å fylle den med.

Jeg er nok veldig flink til å finne noe å fylle tiden med, og kanskje litt for flink til å ville mye. Dermed gikk hele uke 4 mer eller mindre bort i møter etter jobb. For Siv har jo sagt ja til å sitte i styrer og stell både her og der, er jo fine erfaringer å ha sant ?? Når jeg også hadde det fulle ansvaret for foring av hestene morgen og kveld gikk ble dagen fort oppbrukt. Fikk da likevel til å få puttet inn litt ridning og trim hjemme i stua + litt strikking og dataspill (vanlige forfallende ting i huset regner jeg som en selvfølge) :p
Denne uken har gått til mer egen trening, kjøring av guttene hitt og ditt, sett på lokalene magedansgruppa skal trene i, flaskeinnsamling til Tor Håkons klassetur og muffinsbaking til langt på natt, til kantinen Per Kristians klasse skal ha til innsamling av sin klassetur. (Ja blir fortsatt overrasket over at alle ting virker å skulle komme samtidig :p)
Muffinsene fikk bli hjemme i morrest i likehet med Per Kristian, som på 3. dag er hjemme fra skolen med stygg hoste og lett feber. Krysser fingrene for at det snart er over. Grusomt å høre hvordan hosten river i den lille kroppen. (ok han er kanskje ikke så liten lengre, men han er lillegutten vår :p) Litt godt at han og vi har muffinsene og kose oss med da :)


Så sitter en da her igjen på nytt nesten litt forvirret over at det alt er fredag igjen. O.o
Etter en del hektiske uker samt helger burde en kanskje roe ned vurdere og ta turen på hytta og bare slappe av. Men Diamant trenger trim og i kveld hjelper rødekors til på Solfesten for de eldre i Kvæfjord, så da er kvelden satt for meg i allefall og kanskje Toms og om han kommer hjem tidsnok. Og i morgen har jeg beordret hele familien til rydding i kjelleren. Der har vi masse som bare er blitt puttet inn i steden for å hives. Så når en ser på det og ridningen som jeg planlegger innimellom. Tja da blir det kanskje ikke noe særlig rolig likevel. Men du det skal bli godt å få orden der nede !!

Må bare dele en blogg meg har falt innom med dere.
Denne bloggen tilhører Soltun Folkehøgskole. Linken fører dere til 4 forskjellige reiseblogger men den jeg følger med spesielt er backpack foto sin. Den er utrulig godt skrevet og med de flotte bildene å titte på neders etter all teksten. Virkelig ver å besøke !!!!
Og må jo bare innrømme at skulle jeg gått folkehøgskolen nå er det nok denne linjen jeg ville valgt og ikke friluftsliv som jeg hadde back then. Tenke seg et år der en får kombinere, reising - foto og friluftsliv. Kan jo ikke være annet enn drømmen det :)

Ønsker dere alle en hærlig helg !!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar