torsdag 28. april 2011

En påske er over

Påsken er for oss normenn forbundet med mye forventninger og tradisjoner.
Trur Tom startet en mnd før påske og "mase" om hva vi skulle gjøre, og jeg må innrømme at jeg syntes det var lenge til og hadde ikke noe hast med å bestemme. Eneste som var sikkert var at jeg hadde foring av hestene så vi måtte holde oss nær hjemme.
Hytta var vurdert men ryggen stemte ikke for å skulle måtte dra opp alt vi trengte. Elsker at der hverken er vann eller strøm, er slik det har vært gjennom hele min barndoms hytteturer og det slik det føles rett. Er nok ditt jeg allerhelst vil være. Men ikke i år.


 Ble til at vi dro opp til Rødekors hytten i Kvæfjord og var med på påskeberedskapen.
Men før det måtte vi bestemme hva som skulle handles inn, som på lik linje som til jul handler vi som gale der en skulle tru at butikkene kom til å bli stengt i ukesvis ikke dager og jeg er nok ikke så mye anderledes enn de fleste andre er jeg redd. For når vi først skal være mange samlet liker jeg tanken på felles måltider. Hehe og da er jeg redd jeg handler inn så det skal holde :p (Ble masse mat som kom i fryseren etterhvert)



Det ble uansett en hærlig påske.
Været slo virkelig til og ga alle meldinger på båten. Og da blir det meste bra uansett hva en gjør.
Dro opp til hytten onsdagen og instalerte oss i lag med medlemmer fra både Kvæfjord og Harstad rødekors, kjempe kjekt å kunne sammarbeide om beredskapen !!!
Guttene stortrives med at vi blir mange folk, og var nok ekstra kjekt at det var ungdommer på samme alder som dem. Tor Håkon var hver dag med opp til Kåven, noe som betyr tidlig opp og ut og først tilbake på kveldingen. Per Kristian var og med, men dro ned og var i lag med en kompis et par dager og. Ble heldigvis ikke mange store oppdrag, kan kanskje komme av den seine påsken og at det ikke var like mange i marka som normalt. Men de som kom gikk veldig bra, er en kunskapsrik gjeng som dro ut og som kjente området de er i godt. Er nok en forutsetning når ulykkene er ute for at ting skal gå forholdsvis fort.




Tom, jeg og Raya tok turen til Tjeldøya og Bodil og Jans paradis på Hol torsdag.
Et utrulig koselig par som Tom ble kjent med da han jobbet i Lødingen, to flotte dager tilbrakte vi i lag. Og i løpet av de dagene fikk Raya oppleve mye for første gang, små barn og baby, drikke av bekk, sauer osv :)
Langfredagen tok vi turen ut til Kjerstad og var med på påskelunsjen, hadde planer om å være med på strandvandringen og men ble ikke helt som planlagt. Etter en flott lunsj der vi fikk hilse på mange kjente, dro vi til gamlehuset på Tjeldnes for å se hvordan de nye eierene hadde fått det. Og huset er blitt nydelig !!! Er ikke tvil om at Elisabeth har sans for innredning og detaljer, Var utrulig godt og se hva de har fått til :)





 Måtte jo når vi først var der ute og ta oss turen innom campingen på Hov og se hvordan Tommy med familie har det. Er ingen tvil om at det er idyllisk, og Tom kunne nok godt tenkt seg å selv ha ei vogn stående der. Muligheten for å ha plass til Diamant om man skulle den veien i helgene burde jo og være til stede siden campingen er på et nedlagt gårdsbruk der driftsbygdningene enda er til stede :p

Ble noen flotte timer hos hestene og. Snøen forsvinner på raske bein og det blir mye og "rydde" opp i både i hestehage og rundt om. Diamant har røytet no dyrisk i ei god stund nå, men ser ikke ut som han kommer til å være ferdig med det første. Kan børste i det uendelige uten at det virker til å hjelpe det spor, er uansett hva en gjør en utrulig terapi å være i lag med disse store dyrene. Skuldrene senkes og det kommer en god følelse. Hærlig !!!



Selv om påsken egentlig var rolig og avslappende ble ikke ryggen bedre heller værre, så for meg har det blitt en uke ekstra hjemme. I morra skal jeg prøve meg hos Kiropraktor. Både en smule nervøs og spent på hvordan det kommer til å bli.
I dag er starten på hvalpekurs for Raya, mye teori gjør at det er viktig vi får det med oss. Så på en eller annen måte skal vi nok få det til. Blir kjempe spennende og kjekt !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar