mandag 4. april 2011

Tilbakeblikk på Mars


Må inrømme at jeg viste det var lenge siden jeg hadde vært innom å skrevet noe i bloggen min, men ble overrasket når jeg så det var på dagen en mnd siden innlegget i Mars og det som var skrevet på fredagen.
Bloggingen har bestandig gått i rykk og napp. Uavhengig av om jeg har noe å skrive om eller ikke.
For mange bilder har blitt tatt i løpet av mars, og mye har skjedd :)
Kanskje så mye at jeg ikke har tatt meg tid til å skrive her inne ....
Mars var i allefall en mnd med mye vær, som min nabo så fint sa det en vindfull dag. Det har vekslet mellom nydelige dager med skikkelig vårfølelse, snøstorm, regndager osv. En dag kunne inneholde det meste. Slik er gjerne vinteren, men i år har det kommet så mye snø at det på Kvæfjord eiet er satt snørekord, og det trass mange regndager innimellom all snøen.


Begynte mars med å dra opp til Tromsø for å fjerne ei visdomstann. Begge mine visdomstenner nede ligger så langt ned mot nervene at min faste tannlege ikke ville trekke. Så til spesialist bar det. Tenkte når jeg dro opp at yess så flott. Dra opp på en fredag, da får jeg jo hele helga til å kose meg i lag med søster uten unger og mann, bare oss jentene. Joda dro først ned igjen søndagen så helga fikk jeg i Nordens Paris. Og kose meg gjorde jeg jo og på en måte. Selv om jeg, sytanes som jeg er ikke spiste stort hverken den helga eller uka som kom, vondt hadde jeg sannelig og. + jeg så ut som jeg hadde fått meg real juling eller kusma. Må vel innrømme at jeg først spiste normal mat etter 14 dager var gått. Nei viste heldigvis ikke mye hva jeg gikk til, heldigvis. Enda kjenner jeg det ned mot kjeven når jeg tygger, og enda tar jeg meg selv i å bare spise på motsatt side enn der jeg trakk. Neste time for å ta siste tannen 15 April, men nå fikk jeg melding om at den var utsatt. Kanskje bare bra :p Selv om den timen jeg fikk er i perioden Tom og jeg er i Hellas, så den må nok endres enda en gang.


 Storm og uvær ga oss strømstans og. Det er virkelig ikke noe som skjer ofte lengre.Var en onsdag, hadde nettopp hentet Per Kristian hjem fra trening da hele Harstad, ja egentlig hele Hålogaland ble mørkt. Trudde først det bare var hos oss. Men skjønte fort at dette var større da Tom ringte fra Bjerkvik og fortalte at strømmen var borte der og. Var bare å hive seg i bilen for å hente Tor Håkon som var på trening i Harstad hallen. Det var en merkelig følelse og kjøre så sent på kvelden mens det var mørkt over alt. Det var masse biler å både møte på og kjørende samme retning som meg. Vel hjemme ble det egentlig ganske så koselig med stearinlys, varme i vedovnen og kortspill :)
Vi har endelig fått i gang faste treninger i magedansgruppa. Dancing Auroraes kaller vi oss. Treningene er åpne for alle som ønsker å dance orientalsk, både som helt nybegynner og de som er mer erfaren. Men som med det meste som startes må vil kanskje bli litt mer kjent før flere hiver seg med. Utrulig gøy er det i allfall og så kjekt å få trene i lag med noen i steden for aleina hele tiden!!!

Ungene har hatt en ukers høstferie i uke 10.
Passet jo egentlig strålende siden det var uken etter jeg hadde vært hos tannlegen. Tor Håkon var avgårde som Milker med konfirmantene på ukesleir og Per Kristian ble med Tom de første dagene på kjøring. Så mor selv hadde kun seg selv og Diamant å tenke på. Var kos å kunne bruke lang tid på Diamant uten å føle dårlig samvittighet for at jeg var lange hjemmefra. Det ble nesten daglige turer endten gående eller ridende. Vi fikk og tatt vår første ridetur helt aleine uten andre hester og folk med. Det var tydelig noe Diamant ikke var vandt til. Han som ellers er roligheten selv når vi er på tur, hoppet og skvatt for den minste ting. Alt ble skummelt. Og han danset mer enn han gikk. Så når han stoppet helt opp og ikke ville gå, ja da regnet jeg egentlig med det bare var den samme ohhhh dette er skummelt greian. Så drev han frem til han gikk som jeg ville. Overraskelsen var stor da vi så kom tilbake til samme plass ei god stund senere og det sto en stor elg rett på veien der Diamant ikke hadde villet gå tidligere. Så ja var nok en grunn til at han nektet god gutten min.


Tom og jeg var og feiret fødselsdagen til Anette på Mona Lisa. Ble en utrulig koselig kveld, med kjempe god mat og koselig selsakap. Er ikke ofte vi tar oss råd å dra ut for å spise på den måten, så da blir det ekstra koselig når vi gjør det. Mona Lisa er jo og en utrulig sjarmerende resturant, med god service og veldig god mat til hyggelige priser. Ble sittende leeennnnggge hehe før vi dro hjem til Helge og Anette for kake.. Ja ble nok med mat på oss, og sein natt før vi var hjemme igjen :)


19. Mars var Tom og jeg på swingklubbens karneval. Vi var ikke så veldig mange, ca rundt en 30 stykker, men var utrulig koselig uansett. Swingklubben arrangementer er veldig ofte det. Her kommer bilde av noen av skikkelsene som hadde møtt opp :)





Per Kristian har blitt veldig glad i Garpur islandshesten som står i lag med Diamant og har vært med flere ganger opp for å stelle han litt. Ri har han og blitt kjempe flink til, både Garpur og Diamant. + Han har hatt bestekompisen med opp for å bli kjent med hestene han og :) Er utrulig gøy at guttene ønsker å være med å holde på med hest. Er nok ikke bare en jenteting som mange skal ha det til nei.

Vi har vært en snartur til Gimsøya (i Lofoten), Tor Håkon har vært avgårde på innebandyturneringer, Per Kristian på hyttetur  ++ er sikkert mange ting jeg har glemt ut å ta med.
Ellers har dagene vært som vanlig, med Taekwondo + idrett og utfordring for Per Kristian, innebandy for Tor Håkon og dans og hest for meg.
Er vel egentlig ikke en dag uten noe på timeplanen, og midt oppe i dette har rygg og ledd bestemt seg for å slå selv vrang igjen. Så denne siste uka har ikke vært no særlig gøy, liker virkelig ikke å måtte sette ned tempoet. Veldig kjekt er det iallefall Elnas svigerdatter sa seg villig til å se etter Diamant for meg. Gå tur med han klarer jeg på en måte, men ri har jeg ikke turt siden begynnelsen av forige uke. Har opplevd en gang å få kink i ryggen på hesteryggen og har ikke så veldig lyst å oppleve det på nytt.

Torsdagen var jeg og fikk såler. Har rundt 1 cm forskjell på venstre og høyre fot + noe han kalte for hulfot. Så fikk tilpasset såler med en cm forskjell + oppbygning. Blir spennende og se nå om det kommer til å ha noen innvirking på hofter og rygg.  Alt som hjelper er bra det er i allefall sikkert. Ok, jeg vet jo godt at jeg ikke er noe flink til å lytte til kroppens signaler. Min holdning er at kan jo ikke gå rundt å syte for det minste pekk heller + at å sette seg ned og synes synd på seg selv ikke hjelper noen. Så kanskje sålene gjør så pass at jeg slipper å ta det rolig i de tyngste takene. **HÅPE**
Som sagt er det kommet masse snø her i byen. Var godt Tom derfor tok med seg Svein Are og dro opp for å måkke snø fra hyttetaket. Tross at mamma har vært og måkket tidligere (2-3 ganger) var det ca 1,2 m snø på taket. Tenk om det ikke hadde blitt tatt nå før regnet kom O.o


Vel det var en lang men rask gjennomgang av Mars mnd for dere som kanskje er interessert (Beate) hehe :)



2 kommentarer:

  1. Intressert ja :-)

    SvarSlett
  2. Trond også. Og jeg lurer på hvordan du så ut med kostyme. Har du bilde?

    (Akkurat de medisinske opplysningan burde du ikke legge ut på nettet. Kan dukke opp i en sammenheng du ikke setter pris på, selv om du nå synes det er OK å fortelle.)

    SvarSlett