onsdag 27. juli 2011

På jobb igjen

Mange sier så mange flotte ord, jeg ble nok heller tom denne helga.
Så i stedet for å fortelle dere alle med mange ord hvor stolt jeg er blitt av å være norsk etter å ha hørt stadsledere i landet og ungdommer ytre seg om hva de har vært gjennom og hva fokuset vårt bør være, samt hvordan marioteten i landet har respondert.
Ser jeg heller tilbake på det min sommer har gitt meg så langt. Og dele de gledene med litt bilder av opplevelser så langt :) For helt frem til helgen var sommeren egentlig ganske så bra

Sommerferien er over for denne gang og jeg har faktisk alt rukket å være på jobb i over ei uke.
Tok ut bare 14 dager ferie denne sommeren, og det har sannelig gått fort selv om vi ikke har vært og fartet så mye.
Vel er det jeg mente når det kom til hva vi hadde gjort helt til jeg begynte å se tilbake på hva vi faktisk har fått gjort så langt denne sommeren.
Tom og jeg har vært og hentet hjem mitt sitt nye kjøretøy :)


Tok ei stund å bli fortrolig med å kjøre denne sjønnheten, er nemlig automatgir. Skal love deg at Per Kristian og jeg fikk øve oss på å nikke de første turene, for undertegnede giret bare verre. Fant fort ut at det ikke er noe å si på bremsen på nybilen i allefall !! Ganske utrulig egentlig at min kjære gikk med på å kjøpe Mecedes egentlig, men er en flott 1996 modell jeg har fått.
Ei helg var Per Kristian, Tom og jeg på sykkeltur til Bjarkøy. Min sin første tur på sykkel dette året for å være helt ærlig. Men var en lett tur (Tom tok all bagarsjen min sin + Raya :p)


Var en nydelig sykkeltur som ikke er så lang fra der vi bor, vi er vel heller treg i forhold til de som sykler mye og brukte vel ca 2 og en halv time effektiv sykling + to ferger.



Vi har vært i Tromsø, der vi deltok på slektstreff + hjalp min sin kjære søster å vaske ned gamle leiligheta, siden hun holdt på å flytte inn i ny :) Var utrulig spennende og koselig å treffe mange slektninger som en aldri har sett før. Høre historier fra en familie som en ikke har hatt så mye kontakt med opp gjennom livet. Og selvsagt få tilbringe masse tid i lag med Beate og Daniel !! Det er bestandig utrulig koselig. Ble ingen bilder fra den helga derimot. Siden undertegnede var så utrulig flink å legge mobil og kamera igjen hjemme :p
Vi har vært i Bø og hjelpt til med høyonna. Vel hovedsakelig Tom som jobbet med høyet, undertegnede har kun vært i fjøset og kastet på noe av høyet. Per Kristian hadde mer enn nok å følge med i svingene når jentene på 3 og 4 ville ha han med i leken. Trur han sov ganske så godt de nettene vi var der ute :)




Jeg har fått truffet og vært i lag med begge de to yngste gudbarnene mine. Noe jeg desverre gjør alt for lite. Ene er alt fylt to og andre blir det snart. Utrulig gøy å følge dem opp og se hvor like dem er men samtidig så utrulig forskjellig.


Og nå siste helg fikk vi være med og overraske Toms bror Stig og hans kjære Veronika med selskap etter de var og giftet seg "i all stillhet". Stig og Veronika er to som virkelig fortjente og få en slik overraskelse. De er to som står på, jobber og styrer, men samtidig har tid til andre om det skulle være noe.



Vi har vært i lag med venner og sett premieren av siste episode av Harry Potter og etterpå var vi ute og spiste et godt måltid i lag :)


Og for ikke å glemme ... Jeg har fått Ole Martin hjem !!!!
Han skal være hjemme en hel mnd og mamma hjertet gleder seg :) Er utrulig godt at han trives så godt i Sogn, men det er no lang unna lille Harstad....


Er godt å ha alle mine rundt meg, selv om de som ungdommene de er gjerne har mye bedre ting å gjøre enn å holde mammaen sin med selskap :)

Håper alle har en fin kveld med varme og kjærlighet rundt seg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar