tirsdag 23. august 2011

I Oslo


Må bare innrømme at jeg er så lite vandt med å reise at reisenervene løper om kull når det nermer seg tur uansett hvor det er jeg skal.
Denne gangen har jeg havnet i Oslo, for å skulle bli her i to dager i lag med et par koselige damer fra jobb. Vi skal på brukerkonferanse. Skal bli kjempe spennende.
God å ha noen som er vandt til å reise med seg når en skal på tur. Og det er Hanne som tok flyet i lag med meg heldigvis. Selvsagt var flyet fra Evenes en halv time forsinket. (synes det er mer regelen enn unntaket når en skal avgårde på kvelden). Så ble en del kaos fordi det var mange som skulle videre med fly til andre plasser, deriblandt ekteparet vedsiden av meg. Konen virket veldig nervøs og maste konstant på fly personellet når de gikk forbi, selv om hun var blitt forsikret om at kapteinen hadde tatt kontakt med Gardermoen og flyet demmes skulle vente 15 min ekstra. Men men gikk no egentlig smertfritt og vi kom og frem til Gardermoen og så til Olso S med flytoget. Praiet ei drosje fra Oslo Taxi og startet på veien til hotellet. Utrulig hvor mange lyskryss det er i Olso by du ... Og så må alle være røde når du kommer til dem til og med ... Etter nte lyskryss humret både jeg og Hanne litt da vi trudde taxi sjåføren vår hadde kvælt motoren. Men det hadde han ikke gitt. For ut for han og sint var han, det var nemlig en bil som hadde kjørt på han bakfra i taxifila til og med. Det var masse kjefting og fekting, og ei stund så det til og med ut som det kunne blitt slåss kamp. Da kom jeg meg faktisk så langt som til å taste nummeret til politiet. For det så heller ille ut og sjåføren i den andre bilen prøvde og involvere oss som satt i taxien og.  Heldigvis roet det seg ned, sjåføren vår satte seg i blien igjen og vi kom oss avgårde og vel frem til hotellet. Men skal si det var et Hjertelig velkommen til Oslo O.o ...
Da var det virkelig deilig å komme opp og se det rommet jeg var tildelt helt aleine :) Var egentlig booket inn på et annet hotell en de andre to fra jobb. Men etter en liten telefon samtale klarte koordinatoren og fikse så jeg kom på samme hotell :) Må si jeg er strålende fornøyd med det ja :)
gleder jeg meg til å starte opp i morra
Ønsker dere en riktig god natt alle sammen
og en hærlig tirsdag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar