torsdag 18. august 2011

Valg 2011




Valgkampen er i gang og partiene sloss om stemmene.
Men hvem skal en stemme på ?
Jeg for min del kommer nok til å stemme en god del forskjellig nå på kommunevalget enn jeg har gjort tidligere år. For er de lokale tingene som avgjør denne gangen. Barnehage, skole, ungdomsaktiviteter, eldrehjem, infrastruktur, bomring osv ... Mange ting en har meninger om.


Den lille gutten sa, "Noen ganger så mister jeg skjeen."
Den gamle mannen sa, "Jeg gjør også det."
Den lille gutten hvisket, "Jeg tisser i buksene."
"Det gjør jeg, og," lo den gamle mannen.
Den lille gutten sa, "Jeg gråter ofte."
Den gamle mannen nikket, "Det gjør jeg, også."
"Men verst av alt", sa den lille gutten, "det virker som om voksne ikke legger merke til meg."
Og han følte varmen fra en rynkete gammel hånd.
"Jeg vet hva du mener," sa den lille gamle mannen

Og mye en må ta stilling til

I år er førstegang Ole Martin skal gå til valgurnene. Og han er veldig usikker på hvem som skal få hans stemme. Og bestemme seg må han ganske fort nå, for søndagen drar han tilbake til Sogn.
NRK har noe de kaller Valgomant og den er genial når du er usikker. Svar på spørsmål om hva som er viktig for deg og se om ditt valg stemmer med svaret du får :)
I morra drar Ole Martin og jeg på kommunehuset her i kommunen og avgir våre stemmer.
Kommer du til å stemme i år ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar