torsdag 22. september 2011

Himmelsk uke 38


Ute var det vått og grått.
Da er det kjekt å ha slike flotte motiv som Trondenes kirka å kunne ta blide av.
Denne gamle kirken byr bestandig på masse stemning, i motsetning til de fleste nye kirker jeg har vært innom. Når jeg trår infor dørstokken her så føler jeg at jeg er i ei kirke. Jeg føler andektighet og respekt for historie og tro.
Uansett om en tror på det kirken representerer er de fleste kirker utrulig flotte motiver å kunne ta blide av :)

Flere bidrag til Himmelsk finner du her inne hos Petunia :)

12 kommentarer:

  1. Enig med deg hva gjelder kirker,
    de gamle gir fred og ro, de nye er på en måte vanlige forsamlingshus.

    SvarSlett
  2. Fint billede af kirken i gråvejr..;D

    SvarSlett
  3. Mye vått og grått her på min kant også men så lenge en klarer å finne fram til lyspunkter går et egentlig greit.

    Helt enig med deg ang. kirker. De er fine motiver. Jeg kjenner noen som har det som hobby og ta bilder av alle kirker i hele landet. Det bringer de rundt på mange fine reiser.

    SvarSlett
  4. Trondenes kirke er utrolig vakker! Jeg syns at budskapet kirkene formidler er vakkert! Det gjelder i både liv og død! -Margit-

    SvarSlett
  5. Kyrkan verkar ligga fint. Påminner mig lite om landskapet på Gotland, på något sätt.
    Jag kan också känna av det där speciella när jag kliver in i kyrkor. :-)
    Kanske speciellt i äldre kyrkor. Finner en viss ro.

    SvarSlett
  6. Dette var et flott bilde. Og så spesielt at kirken ligger så nære havet. Ønsker ei riktig god helg til deg.

    SvarSlett
  7. Ja, særlig flott når den ligg så nær havet. Fint bilde.
    Ønsker deg ei riktig god helg:)

    SvarSlett
  8. Skønt at opleve forskellige stemning på forskellige årstider.. flot flot billede

    SvarSlett
  9. Vakkert bilde og flott komponert!!

    SvarSlett
  10. Veldig flott balansert bilde, og så fargemessig! Grått er fantastisk vakkert!
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  11. Den kirken ligger fint til,
    og jeg sier meg enig i at kirker er gode motiver. Det er så mange flotte rundt om, og spesielt de gamle liker jeg godt :)

    SvarSlett
  12. Tusen takk for gode kommentarer alle sammen !!!

    SvarSlett