torsdag 8. september 2011

Nybegynnerkurs i Nord Norsk swing



I dag starter Harstad swingklubb opp nybegynner kurs i Nord Norsk swing.
Er bestandig spennende og se hvor mange som kommer, og om det er kjentfolk blandt de som hiver seg med.
Som i nybegynner kurs flest trenger man ingen forkunskaper for å være med, kun et ønske om å lære.
Og uansett kjønn så er det ingen problem og komme aleine uten partner, for swingklubben har som regel at vi ordner med partner blandt våre medlemmer for de som ikke har med seg.
Hvor mange av oss har ikke stått på kurs og ikke hatt noen å danse med, og gjerne har endt opp med å danse gutt når du er jente (ja er vel i hovedsak den veien det burker å gå).
Når jeg startet opp med swing for noen år siden hadde jeg store problemer med å la mannen føre, for jeg var så vandt med å skulle planlegge hvert tur jeg skulle ta selv. Slik kan det ofte bli når en starter opp å danse gutt, før en lærer seg å danse jente.
En ting er i allefall sikkert dans er utrulig gøy og en flott måte og trimme litt på uten at du tenker over det. Og så er det utrulig sosialt, spesielt pardanser. (Vanskelig å danse med noen uten å bli i allefall litt kjent med dem)
Har du lyst til å bli med er det enda ikke for sent.
Kurset starter i kveld halv 7, går over 3 uker og koster 300,- kr
Når det er ferdig starter vi opp med videregående kurs over like mange uker til samme pris.
Om du skulle være interessert ta kontakt med undertegnede på 41 06 92 51 eller Rune på 90 69 63 64


2 kommentarer:

  1. Dette høres spennende ut! Jeg skulle ha bodd nærmere!
    Men jeg dansa jo swing i mine yngre dager...

    SvarSlett
  2. Hei Stubbetufsa. Ja swing er utrulig gøy. Og det er alltid spennende å lære noe nytt :)
    Og er vel med dans som med sykling, har du først lært det så kan du det. :)

    SvarSlett