onsdag 14. september 2011

Ordene du sa

Ordene du sa
mens alle dine venner sto rundt og lo
ja de såret
det må du tro

Din måte å hevde deg på
la min verden i grus
ga meg følelsen
av å være en ubetydelig liten lus

Tenkte du noen ganger over
de ordene du sa?
tingene du gjorde?
og slagene du ga?

Viste du
hvordan min ungdom ble en kamp?
hvilken alternativer
jeg vurderte så mange gang ?

Mine få gode venner
ble en uvurdeelig glede
Mening med livet
og en grunn til å leve
Mine sine små tankespinn


Mobbing setter spor som aldri blir borte
ja det kan til og med ødelegge liv
tenk deg nøye om hva du sier og gjør
kanskje synes ikke den du snakker til det er like gøy som du ..
Og sitt ikke og se på at noen har det vondt
vær et medmenneske og ta ansvar


3 kommentarer:

  1. Så flott du sier det! Og så sant det er!! Jeg VET det...

    Nydelige bilder fra Trondenes kirke og omegn. -Margit-

    SvarSlett
  2. Jeg vet...
    Nydelig skrevet.
    Savner link til utfordringen min da...

    SvarSlett
  3. Ja det har du rett i. Må få ordnet det selv om det er et gammelt innlegg :)

    SvarSlett