fredag 16. september 2011

Snart helg

Dagens visdomsord fra Yogi er "Remember you exist with a purpose"
Den ene koppen med yogi tea om dagen og dagens visdomsord er blitt en fin liten morgen rutine. Og ordene er som oftest gode og lese og gir av og til grunn til refleksjon.
Husk at du eksisterer for en grunn... (Ok dårlig oversatt)
Er vel en ting vi alle lett glemmer bort, oss selv og vår mening.. At vi alle har en mening og en grunn til å være her er jeg 100 % sikker på. Hva som er min sannhet om liv, tro osv og hva som er din kan være veldig forskjellige, ingen av dem er i mitt sitt hode bedre enn den andre. Det viktigste er vel at det vi tror på er rett for oss og at det gir oss ei mening i livet, og at vi respekterer de som ikke har den samme mening og tro som oss selv.

"Når du klarer å høre en annen mening, uten å kverulere,
så respekterer du ikke bare deg selv, men den andre samtidig."
Arnfinn Joensen.



Denne helga er det Kultur og Alternativ messe i Harstad, og jeg skal på 2. året på rad være med som frivillig. På en slik messe finner du mange forskjellige meningener og troer. Felles er at de respekterer hverandre for det de står for selv om det er langt fra ens egen tro. Min erfaring i fjor var utrulig fin. Fikk så utrulig mye varme fra alle menneskene som var der, både utstillere og publikum.
Gleder meg derfor til helga, hva enn den måtte bringe :)

Ønsker alle en god og givende helg !!!


2 kommentarer:

  1. Hei og hopp :) takk for at du følger bloggen min, og nå følger jeg din ;)
    Kos deg masse på Alternativmessa, skulle gjerne vært der, men det blir for langt å reise for min del.
    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  2. Tusen tack för den fina kommentaren! Kramar från Sverige!

    SvarSlett