tirsdag 4. oktober 2011

Rosa sløyfe aksjonen

Oktober er mnd hele landet har fokus på brystkreft og forskning på området. Rosa sløyfe aksjonen har foregått noen år nå og blir bare større og større virker det som. Ingenting er vel bedre enn det ??
Jeg er nok en av veldig mange som har kjente og kjære som har hatt eller har brystkreft, og synes det er et kjempe flott tiltak.
Fler og fler lyser opp bygninger i rosa. Se bare her på hvor flott Øvre Eiker rådhus er denne mnd !!!
(Måtte jo velge et bilde av et kommunehus siden jeg selv jobber på et som ville blitt veldig mye finere om vi hadde gjort noe slikt som dette!!)


Man kan kanskje synes det blir mye mas og fjas og lure på hvordan slike ting som dette er med på å støtte saken...?!? Jeg er av de som mener all oppmerksomhet er bra. Jo mer oppmerksomhet en har på en sak jo større mulighet er det for at ting skjer.
Og ting skjer. Per nå er overlever 9 av 10 kvinner av brystkreft. Er ikke det fantastisk ?? Og vi har nok forskningen på området samt opplysningen om brystkreft og takke for dette.

Selv har jeg dette året sponset med å kjøpe meg to ting.

Is skrapen bruker bestandig være borte når høsten kommer med sin første frost. Så i år er jeg i forkant :) Og skrapen er jo bare nydelig og da !!!



Og så falt jeg bare for denne termokoppen. Både er den flott og se på og har en god form å holde. I tillegg har den doble vegger så den godt holder drikken kald uten at det blir uutholdelig varmt å holde i :)
Har du lyst til å sponse saken med å handle noen av de flotte produktene finner du dem her. Samt du kan finne utvalgte produkter på bla vitus apotekene, coop, clas olson og lindex.

 I tillegg finnes det jo uttalige ting du kan være med på for å støtte her på nett og. Et par jeg selv er kommet over i dag er å like coops facebook side,  da støtter coop saken med en krone pr person, samt på siden finnes informasjon om varer de har der de sponser 3 kr pr om du handler... En annen er denne Utfør rosa testen, går du gjennom denne får du en grei gjennomføring på hvordan du skal teste brystene dine, samt du kan få påminnelse om å teste hver mnd/annen hver osv. Og om du laster appen gratis ned til mobilen støtter phillips saken med 10 kr. Alle små bekker blir en stor å ... er det ikke så det heter ??

På Rosa sløyfe siden på facebook fant jeg ut at Cava & CupCakes har Rosa sløyfe konkurranse. Med kjempe flotte premier. Første premien er Møllersboks med masse godsaker :)
Yummy !!! Konkurransen finner du her om du ønsker å være med !!


Til slutt må jeg bare dele pink power dance




Jeg er jo av den formening at latter og dans bestading kan være en god medisin :)
Har du flere ideer hva vi kan gjøre for å støtte aksjonen så gi meg gjerne et hint i kommentarene
Ønsker dere alle en hærlig rosa mnd, og håper mange er med på å støtte rosa sløyfe aksjonen !!

3 kommentarer:

  1. Takk for fin tilbakemelding på bloggen min - jeg blir litt nyskjerrig så jeg legger meg til som følger hos deg, slik at jeg får lest litt mer:-))

    jannetove

    SvarSlett
  2. Hei og hopp :)
    Dette var et kjempebra innlegg! Supert at du kom med så mange tips, og fint å se at de bruker rosa lys på bygningene :) Dette er jo supert!

    Ha en fin kveld videre
    klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to.
    Er en kjempe viktig sak synes jeg

    SvarSlett