tirsdag 13. desember 2011

13. Desember 2011

Guttene er akkurat kommet seg avgårde på skole og jeg bare nyter freden som alltid senker seg i hjemmet når døren lukker seg etter dem.
Disse morgen stundene etter ungene er dratt og før hverdagens mas og kjas starter er blitt en en flott måte å starte dagen på. Bare meg og Raya, gjerne med radioen på mens jeg tar meg god tid på frokost og te. Sitter gjerne ved spisebordet og ser ut over fjorden slik at jeg kan få med meg hurtigruta som går videre på turen sin fra Harstad.
** Hverdagslykke **



I går var Per Kristian og jeg i "stallen". (Egentlig litt merkelig at jeg bestandig sier stallen med tanke på at hestene våre alle går på ute gang) Jenta som hadde Diamant på for har trukket seg, ble for mye tid som gikk med til at hun kunne kombienere med skolen. Skikkelig trasig siden hun var utrulig flink med gutten min. Så nå er det igjen på jakt etter noen som gjerne vil ha denne flotte varmblodsen min. Har innsett at det nok kommer til å ta mer enn bare litt tid før jeg igjen kan være en "normal" hesteeier med alt det følger med seg. Diamant er en så utrulig flott hest og enda ung så kryss fingrene for at noen vil se og ønske få denne gledesprederen.
Er uansett bestandig kos å komme til stallen og være i lag med dyrene. Med lovnad om litt lønn har jeg og fått meg hjelp til de tingene som kroppen ikke er noe særlig glad i. Og jeg gleder meg over å gjøre noe så koselig i lag med minstemann selv om det er mot betaling hehe.



I dag er det Santa Lucia dagen og i de fleste barnehager og skoler kan jeg tenke meg det er mange hvitkledde unger som er spente. Med lussekatter i kurven og lys i handa kommer de sansynligvis til å gi mange voksne tårer i øynene i dag.

Jeg synes lucia sangen fra jul i svingen er så utrulig fin. Kos dere så mye med denne

Nå skal undertegnede ordne seg for å komme avgårde. I dag skal jeg nemlig på gudbarn besøk ... *** Gleder meg ***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar