tirsdag 20. desember 2011

20. Desember 2011

Sakte sprer lukten av kjøtt på kok seg i huset. Den store kjøttrullen jeg fikk kjøpt av elevene ved Rå videregående skole skal bli kar til jul. Og lukten lover virkelig godt.



Tross det sitter jeg her med en liten klump i magen. For etter mye frem og tilbake med forvert, personer som kanskje ønsket å kjøpe osv. Har jeg tatt tak og satt ut annonse om salg av Diamant. Følelsen er virkelig ikke god. Slik helsa er nå har jeg ikke mulighet til å kunne ta meg av hverken han eller stall tjenesten som jeg burde og samvittigheten er virkelig dårlig. Men hadde selvsagt i det lengste håpet at noen i nærheten som kjenner Diamant og som viste jeg ønsket å selge han skulle ta kontakt. Nå krysser jeg bare fingrene for at noen som kan gi han et godt hjem ser annonsen og tar kontakt. God gutten min sin fortjener kun det beste.



Så mens kjøttrullen får koke og veden brenner lystig i ovnen, skal jeg krølle meg litt sammen under pelsteppet mitt og gi meg selv lov til å synes litt synd på meg selv ei lita stund... Kanskje lar jeg julemusikken strømme fra spilleren

Slikt som denne Kviskre ei bønn med Maria Haukaas Mittent

3 kommentarer:

  1. Huff så trist at du ikke greier med hesten lenger...håper noen forbarmer seg over deg/den!
    For to år siden da vi hadde sistemann til konfirmasjon ble vi også oppfordret til å gå på gudstjeneste, enten julaften eller påskeaften. Vi valgte midnattsgudstjeneste på julaften...det var koselig!
    Nyt kvelden.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Huff så synd at du ikke klarer å stelle med det som er nødvendig for kunne beholde hesten! Håper det er en eller annen glad og snill person som vil kjøpe den.
    Skjønner godt at du ikke er glad for dette!
    Ser du har hatt flere innlegg jeg ikke har sett! Fine innlegg i adventstiden! Viktig å minnes hvorfor vi feirer jul, det fikk dere sikkert gjennom korsangen!
    Tusen takk for din hyggelige hilsen på " inntrengerens" innlegg! Var helt overraskende for meg! Hun laget det heime hos seg selv, men la det ut på min blogg! Har min adr. og passord. Så ønsker jeg deg og dine ei fin og fredfull julehøytid! -Margit-

    SvarSlett
  3. Au da ! Dette var da trist. Håper inderlig at det ordner seg til det beste for dere!
    Jeg ønsker deg og dine en Fredfylt Jul !
    Juleklem fra bestemor !

    SvarSlett