fredag 9. desember 2011

9. Desember 2011

Fredag og vi er på tur inn i 3 helgen i advent. Helt utrulig at vi alt er kommet så langt. Tidligere har jeg gjerne stresset bare verre for å bli ferdig med alt en gjerne skal før jul. De siste årene har jeg lært meg å senke skuldrene og ta ting som de kommer. De fleste julegavene er ferdig før desember i det hele tatt banker på døra og det er egentlig ganske så godt.


Så nå er adventstiden blitt den kos de fleste av oss ser frem i mot. Helt fra jeg gikk over til heller prioritere menneskene rundt meg i denne tiden enn alt som skulle eller burde være gjort. Slikt gir i allefall meg livsglede og jeg håper og trur det er like kjekt for dem jeg er i lag med.

Samtidig er jeg veldig bevist at det ikke er alle som har det slik som jeg. Mange har rett og slett ikke muligheten. En del har ikke venner og familie rundt seg som er der for dem. Og for mange blir desember en veldig tung tid av forskjellige grunner.


Så mitt ønske for 9. Desember er:
La oss alle se dem som er rundt oss.
Smil til dem du møter på veien. Et lite smil fra en du møter kan varme mer enn du aner.
Prat med naboen også h'n som gjerne går forbi deg med senket blikk. Hvem vet kanskje er det akkurat den personen som vil vise seg og bli en kjær god venn med tiden.
Besøk noen du vet er ny på plassen og ønsk dem velkommen. Selv om en er midt i utpakkingen varmer velkomsten utrulig mye.
Ta opp telefonen og ring til noen du ikke har pratet med på lenge.

Gjør vi bare noe av dette gleder vi ikke bare dem andre, det bruker i allefall gjøre min dag mye lysere :)

Dagens julesang fant jeg i går når jeg sufet på youtube. Sangen heter Juleønsket og er sunget av Line Marie Østerhus. Enjoy



Ønsker dere alle en hærlig adventshelg !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar