torsdag 15. desember 2011

Julekonsert med Ungdomskoret Joyful i Harstad


I kveld har jeg vært i lag med ei god venninne på julekonserten til Ungdomskoret Joyful her i Harstad. Konserten holdt sted i Kanebogen kirke og var gratis. Må innrømme at jeg hadde forventet litt mer publikum, med tanke på hvor mye penger mange bruker på å dra på julekonserter nå i adventstiden. En ting er sikkert de som ikke kom gikk glipp av en kjempe flott konsert.
Det hele startet med You are holy i en nydelig duett før resten av koret kom gående inn under sangen syngende. Utrulig nydelig start. Midt i konserten ble det pause der vi alle ble invitert på gløgg og kaker. Koselig !!



Som nevnt tidligere er Nord Norsk julesalme en av mine julefavoritter, så gleden var stor da jeg så på programmet at denne og ville komme. Himmelen i min favn er og en utrulig flott julesang som denne gangen fikk undertegnede til å få gåshud. Det hele ble avsluttet med Deilig er jorden og allsang i siste vers. Joyful hadde i denne konserten 6 sangere der en var gutt. Nesten alle sang solo i løpet av konserten og viste oss store talenter. Tonje Storhaug utmerket seg veldig, har stor tru på at dette er ei jente vi kommer til å høre mye til etterhvert .. Det gjelder egentlig de fleste i koret, stemmene og talentene er virkelig tilstede, noen mangler bare truen på seg selv :)
En ting er sikkert jeg kommer til å prøve få med meg neste konsert til dette ungdomskoret og håper flere i byen og får opp øynene for dem !!


Himlen i Min Famn med Carola selv. En helt utrulig vakker julesang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar