fredag 9. desember 2011

Sorg

Lilles siste diktutfordirng var Sorg. har vært innom og tittet flere ganger men dette er et dikt som var vanskelig å skrive. For selv etter 10 år er sorgen og savnet stor. Pappa jente som jeg alltid var...



Skrittene går sakte
mot stedet som er ditt
Tårene kommer rennende
når jeg ser steinen lyse hvitt

10 år har det gått
siden du trakk ditt siste åndedrag
10 år med hendelser
der du ikke fikk være med i lag

Du hadde så mange planer
så mye du ville ha gjort
Men sykdommen kom plutselig
og dagene gikk så alt for fort

Savnet av deg pappa
er fortsatt veldig stor
Var så mye jeg skulle sagt deg
før du av gårde for

Jeg tenner lys som brenne får
mens jeg håper du har det bra
Og innerst inne vet jeg nok
at jeg alltid deg med meg vil ha

Mitt eget lille tankespinneri


Lilles diktutfordring finner du her inne hos mindre meg 


2 kommentarer:

  1. Så vakkert og trist.. snart er det 9 år siden min kjære pappa forlot oss, og jeg kjenner meg igjen i alt du har skrevet i ditt vakre dikt
    Kan jeg få låne dine fine ord, som jeg kan bruke på hans årsdag? Kanskje legge det ut på bloggen min når den dagen kommer?
    Ønsker deg ei fin adventshelg, stor klem fra meg

    SvarSlett
  2. Tusen takk Lady LaLaura. Ja du er hjertelig velkommen til å benytte diktet. Ønsker deg og en flott adventstid

    SvarSlett