torsdag 12. januar 2012

Dikt utfordring - det nye året

Som dere vet elsker jeg og skrive dikt og har vært ivrig følger av Lilles blogg, Mindre meg og hennes dikt utfordring.
Nå har Lille ikke kjørt noen utfordring på en stund og jeg har etter mye overveielse bestemt meg for å poste utfordring de ukene Lille ikke gjør det. Lilles diktutfordringer postes tirsdag eller onsdag, og min tanke er at om det ikke er kommet noen hos henne disse dagene i en uke, skal jeg prøve poste en her inne hos meg på torsdagen.
Diktutfordringen vil fortsatt være Lilles og liker hun ikke ideen og synes det ødelegger for henne. Kommer dette til å bli første og siste gang jeg gjør dette.
Håper både dere og henne vil sette pris på iniativet :)

Ukens utfordring fra meg er Det nye året, nytt år eller noe som har med det året vi går inn i :)

Det nye året
som banket så fint på
Svinser nå så fint om oss
ny og spennende som få

Enda er det nytt
som et lite spedbarn i vår favn
Alle muligheter ligger åpne
det er opp til oss å få det rett i havn

Hva året vil oss bringe
på både vondt og godt
Den viten har de fleste av oss
heldigvis ikke fått

Så jeg vil nyte de varme lyse dagene
når livet føles godt
Og prise hverdagsgledene
hver eneste jeg har fått

Da blir jeg kanskje sterkere
de dagene som vil bli mørke og grå
Slik at jeg takler smertene
som jeg i dette året skal få

Mitt sitt tankespinneri :)

Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven helt til neste oppgave blir gitt ( 1 uke).

Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
    Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen :)


  (som håper hun har gjørt rett med Mister Linky)








2 kommentarer:

  1. Så flott, Siv!Du er flink med tanker og ord! Kanskje jeg skulle prøve ...
    Takk for koselig hilsen! Noen ganger har en annet å gjøre enn å blogge. Jeg og har vært litt opptatt den siste tiden, er bare innom bloggen innimellom. -Margit-

    SvarSlett
  2. Skruter av diktet ditt. Om jeg kan følge opp en utfordring i fremtiden får tiden vise. Kjempebra tiltak uansett. Jeg følger bloggen med glede.

    SvarSlett