torsdag 19. januar 2012

Diktutfording - Vinter


Da var en uke gått. Jeg har ikke hørt noe fra Lille og siden det ikke er kommet noen utforing på hennes blogg denne uken heller kommer en ny fra meg :)
Vi er i en periode av året jeg synes er helt utrulig hærlig. For tenk etter. Denne tiden av året syder av opptimisme og gleder over hva som skal komme. For oss nord for polarsirkelen kommer sola endelig tilbake og hver dag blir det litt lengre lyst. Mange har satt seg nye mål for det nye året, noen vil man klare men kanksje ikke alle. Vi ser frem mot fine viterdager, påske, vår sommer osv.


Så diktutfordringen denne gangen blir *** Vinter ***
Mitt dikt denne gangen

 Vinter tanker

Sola skinner
og himmelen er blå
skulle så gjerne
vært ute å gå

Skier og staver
de står parat
Hadde jeg bare
vært hjemme nå

Fjellet det lokker
så lystig og kjent
Hvor er du min kjære
Kom nå
Kom kom
Ta på deg skiene
kom hitt og lek
jeg står her så naken
og ingen det vet

Skjermen den flimrer
mens tankene flyr
Må nok atter en gang vente
til helga gryr
Mitt sitt tanke spinneri *09*
Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven helt til neste oppgave blir gitt ( 1 uke).

Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar