torsdag 26. januar 2012

Himmelsk uke 4 2012


Denne uka har blitt tilbrakt i Trømsø.
Fødebyen min sin.
Er godt å ha to byer som en virkelig føler seg hjemme i. :)


Når jeg er i Nordens Paris tilbringer jeg som oftest tiden hos søster og dette er utsikten fra leiligheten hun bor i. Elsker å sitte å se ut av vinduet over fjorden mot Tromsdalen, Tommasjord og Kroken.
Alle plassene har vært viktige i min tidlige barndom.
De er alle så forandret men samtidlig så kjente ....


Har fått tid til å spasere litt i gatene her på Tromsøya og da er det å gå blandt disse flotte gamle husene utrulig kjekt.
De gamle erverdige bygdningene i Tromsø ligger fint tilbake trukket fra byens larm og bråk, men egentlig bare noen gater unna :)


Tenk alle historiene disse husene kunne fortelle om de kunne ....
Her har det bodd mange generasjoner, forskjellige samfunnslag, forskjellige familier osv


Og så er det jo den flotte sola som kommer mer og mer opp for horisonten.
Så utrulig deilig å se og føle :)

Ønsker du å se flere bidrag til Himmelsk finner du dem her inne hos Petunia !!!

12 kommentarer:

  1. Pene bilder!
    Ha en himmelsk fin kveld!

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder! Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

    SvarSlett
  3. Åja! så du er fra Tromsø! Og så har altså sola kommet dit også! Så flotte bilder og historie! -Margit-

    SvarSlett
  4. Takk for at du tok meg med til Tromsø.
    Nydelige bilder.
    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  5. Fine billeder fra et smukt sted

    SvarSlett
  6. Flotte bilder fra Tromsø! Likte byen kjempegodt da jeg var der for noen år tilbake. Så ville ikke hatt noe imot et nytt besøk.

    SvarSlett
  7. Høres veldig flott ut, å kunne besøke sine favoritt byer, slik :) Fine bilder :) Og ja, tenk, om bygningene kunne fortelle.... :)

    SvarSlett
  8. Så nydelige bilder fra Tromsø!
    Det er også en viktig by i min familie, da hele mammas familie bor der.
    Har tilbragt mange somre der da jeg var mindre, dessverre er det altfor lenge siden jeg var det nå:( Det er jo så vakkert der!! Husker best Tromsøpalmen og 'grønn genser' fra mine opphold der da jeg var mindre;)!
    Håper du får en super helg!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  9. Skulle så gjerne ha vært i Tromsø med kameraet, eller også store deler av nord Norge, for den saks skyld. Flott serie av hjembyen din!
    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  10. Så fine bilder! Jeg har aldri vært i Tromsø, men alle som har vært der skryter veldig. Må vel ta en tur en gang...

    SvarSlett