torsdag 5. juli 2012

Diktutfordring - ord

Tenk folkens da er det torsdag igjen og dags for en ny utfordring.
I morrest voknet jeg med et nesten ferdig dikt i tankene. Det rimte så fint og handlet om noe jeg hadde diskutert dagen før. Yes tenkte jeg, i dag kommer utfordringen vandrende av seg selv. For når sant skal sies, skrives diktene akkurat i det øyeblikket innelgget blir til.
Litt senere var det dags for å sette seg ned og lage innelegget og dele utfordringen med dere andre, og gjett ka. Diktet var helt borte fra meg. Husker så vidt hva det omhandlet, men ordene hadde rømt.
Og dermed kom dagens utfordring seilende.


Ord

Orda kommer snikende inn
fra mange forskjellige retninger
Forsiktig
danner de egene setninger

Setninger blir til
undering, dikt og tanker
Noen ganger blir de boende og
ender opp i handlinger

Andre ganger får de
ideer og planer på gli
Før de hastig forsvinner
og du glemmer hva du skulle si
Mitt sitt lille tankespinneri
Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven helt til neste oppgave blir gitt ( 1 uke).
Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen






2 kommentarer:

  1. Hei Siv. Synes veldig godt om denne ukentlige diktutfordringen din, håper at flere blir kjent med det og henger seg på etter hvert. Selv skriver jeg ikke så mye for tiden, men noen ganger kan vel hende jeg har et eller annet som passer til utfordringen. Linker opp til en tekst på hjemmesiden min denne gangen, altså ingen blogg. Håper det er OK.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for bidraget Rune. Utrulig flott dikt, og selvsagt er hjemmeside like bra som blogg !!
      Er utrulig gøy å høre at utfordringen blir satt pris på !! Og med tiden kanskje, vil flere som liker å leke seg med ord finne utfordringen :)

      Slett