mandag 9. juli 2012

Siv gjør ting hun ikke kan - hekling

Er med i noen håndarbeidsgrupper, og i det siste har det vært så utrulig mange flotte bilder av kurver folk har heklet.
Hekling - får skrekken nesten bare jeg hører ordet.
Men.....
Sånn vil jeg og få til, så virkelig nytten i å kunne få noe for å ha alle pennene mine i på kontoret, samt en masse annet.
Nå har jeg heklet av på duker og dåpskjoler, men så langt strekker min sin kunskap seg.
Må og innrømme at jeg i steden for å se etter hva andre hadde skrevet om hvordan man gjør, så var jeg og fant meg hyssing og bare startet. (Kanskje ikke det lureste når en ikke helt vet hva en holder på med O.o) Tok den heklekroken jeg hadde (str 2,5) og la opp.
Har ingen anelse hva slags masker jeg har brukt, og maskeantallet kom jeg ut av etter de første par omgangene. Men ble no likevel passe fornøyd med resultatet.
Er riktignok langt fra så flott som de jeg så andre hadde laget, men kan love at ingen har en akkurat som denne :p Inni har jeg heklet en deler midt over de korteste sidene, så pennene skulle slippe å stå så uryddig :p
Må bare finne ut hva jeg skal ha som pynt frem på. Føler at det er noe som mangler fortsatt :)

Nå har jeg invistert i en smule større heklenål, så får vi se om kanskje klesklypene får seg en ny kurv å være i, samt kontoret kunne trengt seg en liten kurv for å ha frukt liggende i på bordet ....
(Skal prøve meg på å lese hva andre har gjort og kanskje O.o)

2 kommentarer:

  1. Var fin den :) Hekling er enkelt så lenge det ikke er mønster, og andre avanserte teknikker ( samme med strikking ) så egentlig overlater jeg alt sånt til den som kan.. ;)

    SvarSlett
  2. Kjempesøt spør du meg. Heklet av hyssing sa du? Bunnen er den heklet i eget stykke og sydd på? Fikk lyst til å prøve!