torsdag 30. august 2012

Diktutfordring - Toner

Hei og god torsdag alle sammen  !!!!!

Da er denne dama tilbake på jobb og hverdagen har skyllet inn over heimen sakte men sikkert. Må bare innrømme at jeg mer enn gjerne kunne tatt ut mer ferie, selv om det var no litt godt og å komme tilbake på jobb og kollegaene.

Jeg vil veldig gjerne ha forslag på ord å bruke på diktutfordringen.
Hittil har det vært ganske så enkle ord å finne dikt til eller kreere til selv. Men siden det heter utfordring kunne det jo av og til vært gøy med ord som gir utfordring og?!?!?!
Eller hva trur dere??

Og ser jeg kanskje må endre litt i mine rutiner rundt dette.
Hittil har det gått på infallsmetoden, det vil si ord jeg tenker på der og da og så lager dikt mens jeg lager utfordringen. Funker godt for det meste men ikke om jeg er på farten eller av andre grunner ikke har så veldig god tid til å sitte å skrive.
Skal nok få en orden på det, jeg lover :)

Dagens diktutfordring er .......

TONER
 Høstens toner
 
Hun sykler oppover 
på livets landevei
Mange hun kjenner
men føler seg ensom likevel
 
Høsten er over henne
med alle sine toner
Velkjente melodier
fra livets forskjellige soner
 
Hun vet hun snart
er fremme med målet
Gleder seg sitte sammen
med sine rundt det store bålet  
Mitt sitt tankespinneri


Reglene er :
Dere kan da delta på den gitte oppgaven helt til neste oppgave blir gitt ( 1 uke).
Dere kan bruke egne eller andres dikt, men husk alltid og oppgi hvem forfatteren er.

Slik gjør du:
1. Legg ut diktet du velger på din blogg.
2. Legg inn en link til siden min, med utfordringen, så leserne dine også kan finne de andre bidragene.
3. Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
Jeg ser helst at du linker til selve innelgget ditt ikke siden din, så finner de som er innom svaret på utfordringen







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar